کد خبر: 9811| تاریخ انتشار: شــنـبـه ، ۲۱ دی سال ۱۳۹۸ | ساعت ۱۳:۴۹:۰ | تعداد بازدید: ۲۸۵۵

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در حوزه سیاست‌گذاری کلان و سندنویسی جلوتر از عمل و اجرا هستیم، چون این سیاست‌ها وقتی به عرصه اقدام می‌رسد، گرفتار مشکل جدی است.
حجت‌الاسلام والمسلمین حمید پارسانیا، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، ۲۱ دی‌ماه در مراسم بررسی سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت و رونمایی از پیشنهادات اصلاحی فرهنگستان علوم اسلامی در مورد سند با اشاره به نظرات مفید فرهنگستان، گفت: در شورای حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی از نظرات کارشناسی فرهنگستان علوم اسلامی استفاده زیادی می‌شود؛ معتقدم همین که بخشی از اندیشمندان حوزه در زمینه سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت حرف برای گفتن دارند و می‌اندیشند ارزشمند است و البته این به معنای گنجاندن همه پیشنهادات آنان در سند نیست.
پارسانیا با بیان اینکه برخی از پیشنهادات بدون توجه به ظرفیت تحقق عینی در جامعه ذکر شده است، اظهار کرد: باید آنچه به عنوان مفاهیم به سند پیشنهاد می‌شود ظرفیت تحقق عینی در جامعه هم داشته باشد، زیرا نمی‌خواهیم در اینجا آرمان نهایی شیعه را بیان کنیم.
پارسانیا تصریح کرد: آنچه در این سند مهم است اینکه باید سعی کنیم راه‌بندان و مسیر خطا ایجاد نشود و جا پا برای حرکت به سمت مسیر مطلوب ایجاد شود زیرا سند، سند است و عاملان و مدیران اجرایی هستند که به آن روح می‌دهند.
وی افزود: مشکل جدی ما در بحث اسناد کلان کشور، عرصه اجرا و عمل است، زیرا در حوزه سیاست‌گذاری کلان و سندنویسی جلوتر از عمل و اجرا هستیم، ولی این سیاست‌ها وقتی به عرصه اقدام می‌رسد گرفتار مشکل جدی می‌شویم البته داشتن سند خوب، بخشی از راه است و دست جامعه را در مطالبه از عاملان و مجریان پیش می‌برد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه برخی پیشنهادات، قابل اعمال در سند نیست، ولی لوازم آن شفاف‌سازی شده است، اظهار کرد: هر یک از مجموعه‌های حوزوی باید در ۴۰ سال دوم انقلاب، تلاش خود را در پیشبرد اهداف سند انجام دهند؛ مثلاً در نقشه فرهنگی کشور ما سه سند درست کردیم که یکی همکاری با سند موجود بود و دو سند دیگر هم تدوین شد؛ بنابراین طبیعی است که از قم باید چندین سند برای الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت تدوین شود.

منبع:ایکنا

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7