کد خبر: 7582| تاریخ انتشار: دوشـنـبه ، ۲ دی سال ۱۳۹۸ | ساعت ۱۵:۳۶:۰ | تعداد بازدید: ۲۷۰۹

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان در پیامی به اختتامیه هشتمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان کشور بر تقویت جریان گفت‌وگوی اخلاقی، مستدل، منطقی و اثربخش در این مسابقات تأکید کرد.
متن پیام رئیس‌جمهور را در ادامه می‌خوانید.
بسم‌الله الرحمن الرحیم
 
فقدان گفت‌وگوی سازنده، از بنیادی‌ترین مشکلات جامعه امروز ایران است. ایران عزیز، این روز‌ها در شرایط حساس و ویژه‌ای به سر می‌برد. از یک سو، دشمنان خارجی تمام تلاش خود را برای ضربه زدن به ملت ایران دو چندان کرده‌اند و از سوی دیگر، نبود گفت‌وگوی جامع ملی سازنده میان مردم و حاکمیت و نیز جناح‌ها، احزاب و شخصیت‌های مؤثر کشور، اتحاد و همبستگی در برابر دشمنان را دشوار ساخته است.
کشور ما به‌ویژه در شرایط حاضر به یک گفت‌وگوی ملی نیاز دارد. هرگز نباید تصور کرد که دولت به تنهایی می‌تواند گفت‌وگو را که بسترساز اعتماد و تقویت سرمایه اجتماعی است، پیش ببرد. این امر مستلزم همراهی، همدلی و مشارکت همه ارکان کشور است.
گفتگو و مناظره، مستلزم تحمل و مدارا است. تاریخ پرافتخار ایران و اسلام، به ویژه رویکرد بی‌نظیر امامان بزرگوار شیعه، مشحون از الگو‌های مدارا، اعتدال، عقلانیت و گفت‌و گوست.
دولت تدبیر و امید نیز طی سال‌های خدمت به مردم، همواره نشان داده است که اهل گفت‌وگو و مذاکره سازنده، به نفع ملت ایران است. به همین دلیل شورای عالی انقلاب فرهنگی روز ۲۳ تیرماه، را که روز توافق مذاکرات هسته‌ای بود، به عنوان روز گفت‌وگو و تعامل سازنده با جهان نامگذاری کرد. ما معتقدیم باید مسیر گفت‌وگو را ادامه داد و از هراس‌افکنی جریان‌های افراطی، غیرعقلانی و ضد گفتگو نهراسید.
بسیار خرسندم که مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران که اکنون به ایستگاه هشتم خود رسیده است، به تقویت جریان گفت‌وگوی اخلاقی، مستدل، منطقی و اثربخش یاری رسانیده است. افزایش استقبال دانشجویان از این رویداد، از نخستین دوره تاکنون، نشان می‌دهد که دانشجویان، به عنوان موتور محرکه توسعه جامعه و آینده آن، ضرورت گفت‌وگو را دریافته‌اند و این مسابقات نیز به خوبی به نیاز ملی به گفت‌وگو پاسخ داده است.
از جامعه دانشگاهی کشور، به ویژه جهاددانشگاهی و سازمان دانشجویان در شکل دادن به این ابتکار که ان‌شاءالله به آموزش نهادمند گفت‌وگو، میان بخشی از جامعه نخبه کشور، یعنی دانشجویان منجر خواهد شد، تشکر و قدردانی می‌نمایم.
                                                                                                                 حسن روحانی

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7