کد خبر: 7559| تاریخ انتشار: شــنـبـه ، ۳۰ آذر سال ۱۳۹۸ | ساعت ۱۳:۱:۰ | تعداد بازدید: ۳۶۸۹

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه مخاطب اصلی بیانیه گام دوم در سراسر جهان جوانان هستند، گفت: اما اگر از جوانگرایی استفاده ابزاری و نمایشی صورت گیرد، خسارات آن را خواهیم دید.
عزت‌الله ضرغامی درباره نقش احزاب در جوانگرایی و میدان دادن به جوانان اظهار کرد: مخاطب بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و  منشور آینده نظام و انقلاب اسلامی در سراسر جهان جوانان هستند.
وی ادامه داد: آن چیزی که جوان‌ها باید از جنبه جهان‌بینی بدانند به زیبایی از سوی مقام معظم رهبری ترسیم شده که به داشته‌های خود واقف باشند و در بُعد ایدئولوژیک و چگونه عمل کردن‌ها و چه بایدها، سیاست‌های بسیار روشن و دقیقی مطرح شده است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: باید با یک فرآیند محاسباتی دقیق بعد از چهل‌سالگی انقلاب و  بر اساس  بیانیه گام دوم، جریان تصمیم‌گیری و اداره کشور را برعهده نسل‌های جدید بگذاریم و این بسیار مهم است و  معنایش این نیست که هر شخص را که تجربه و شایستگی دارد حذف کنیم و  افراد کم‌تجربه به‌جای آنها بنشینند.
ضرغامی یادآور شد: با توجه به اهمیت سن جابجایی و تغییر نسلی باید در همه حوزه‌ها برنامه روشنی داشته باشیم و به‌تدریج با آموزش، انتقال تجربه و فرآیند آزمایش‌هایی که می‌تواند شایستگی‌های نسل‌های جدید را روشن کند، آرام‌آرام  از این دوران گذار عبور کنیم تا در آینده نسل‌های جدید؛ بانشاط و باانگیزه در کشور داشته باشیم که از توانمندی فکری و جسمی بیشتر و نیز از تجربه گذشتگان برخوردار باشند و بتوانند خط‌به‌خط آن مواردی که در بیانیه گام دوم آمده به خوبی رقم بزنند.
وی خاطرنشان کرد: اگر از جوانگرایی استفاده ابزاری و نمایشی صورت گیرد، خسارات آن را خواهیم دید؛ بنابراین همه باید با یک فهم و درک درست از جوانگرایی، اقدامات هماهنگ و مناسبی در جهت دوران گذار و عبور نسلی برای اداره کشور رقم بزنند.

منبع:خبرگزاری آنا

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7