کد خبر: 7089| تاریخ انتشار: دوشـنـبه ، ۲۰ آبان سال ۱۳۹۸ | ساعت ۱۰:۴:۰ | تعداد بازدید: ۳۰۵۱

رییس هیات‌عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) و مدیران ارشد این سازمان با همراهی دکتر حمیدرضا طیبی رییس جهاددانشگاهی از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاددانشگاهی بازدید کردند.
دکتر حمیدرضا طیبی رییس جهاددانشگاهی در بازدید از مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاددانشگاهی و پارک علم و فناوری البرز، بیان کرد: در این بازدید سعی کردیم بخشی از دستاوردهای فناورانه جهاددانشگاهی را معرفی کنیم، گفت: نگاه ما در پژوهش و فناوری این است که حتما تبدیل به محصول یا خدمات شود و مشکلی در زمینه‌ی تولید فناوری یا انتقال آن به داخل کشور نداریم.
وی گفت: از ایدرو به‌عنوان یک سازمان توسعه‌ای توقع داریم که از تولید فناوری و توسعه آن حمایت کند، البته تاکنون از این حمایت بهره‌مند بوده‌ایم و هم‌اکنون هم تقاضا داریم در شکل‌هایی که ایدرو صلاح می‌داند، این همکاری‌ها را در شکل توسعه‌ی صنعتی و فناوری ادامه دهیم.
دکتر طیبی با بیان این‌که علاقه‌مند هستیم که مجموعه‌هایی مثل زیمنس یا مشابه آن را در ایران پایه‌گذاری کنیم، خاطرنشان کرد: یکی از مسوولیت‌های ایدرو به‌عنوان یک سازمان توسعه‎ای حاکمیتی این است که می‌تواند پایه‌گذار چنین مجموعه‌هایی باشد و مجموعه‌ای مثل جهاددانشگاهی هم در این زمینه می‌تواند در بخش فناورانه به ایدرو کمک کند.
وی بخشی از فعالیت‌های جهاددانشگاهی در حوزه‌های مختلف را برشمرد و گفت: جهاددانشگاهی در فناوری‌های نوین به‌عنوان نمونه در حوزه بیماری‌های سرطان کارهای خوبی کرده‌ است؛ ما در بخش سرطان پستان یک پژوهشکده تحقیقاتی و یک مرکز درمانی داریم.
رییس جهاددانشگاهی افزود: با توجه به این‌که متاسفانه روزبه‌روز هم بر تعداد این بیماران افزوده می‌شود ما در این بخش سرمایه‌گذاری کرده‌ایم تا فعالیت‌های تحقیقاتی هم برای پیشگیری از توسعه سرطان و هم برای درمان آن انجام شود. همچنین در بحث اسانس و عصاره که ارزش‌افزوده بسیار بالایی دارد، فعالیت داریم.
وی با اشاره به متولی بودن سازمان ایدرو در صنعت خودروسازی، ادامه داد: در بحث خودرو و کار بر روی کاتالیست آن، به‌شدت علاقه به سرمایه‌گذاری مشترک داریم؛ هم‌چنین در مساله‌ی ای.سی.یو به‌ویژه در طراحی ماشین‌های جدید نیز این علاقه‌مندی وجود دارد.
دکتر محمدباقر عالی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس هیات‌عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، نیز در این بازدید بیان کرد: جهاددانشگاهی یکی از محصولات انقلاب است؛ همان‌طور که ما کارهای جهادی در سایر زمینه‌ها داشتیم و داریم، در حوزه‌ی علم و فناوری هم این هویت در کشور ایجاد شده است و در این نهاد هم کارهای جهادی پیگیری و انجام می‌شود.
وی ادامه داد: کارهای جهادی، کارهایی هستند که معطوف به هدف، سریع، بدون توقع یا کم‌توقع و در راستای اهداف انقلاب است.
دکتر عالی با توجه به بازدید امروز خود، اظهار کرد: با گوشه‌ای از توانمندی‌های اقصی نقاط کشور در جهاددانشگاهی که در این  مجتمع انباشته‌شده، آشنا شدیم؛ البته این آشنایی نسبی وجود داشت. به‌هرحال مدت‌هاست در صنعت با این توانمندی‌ها آشنا بوده‌ایم، منتها برخی از دیگر توانمندی‌ها را توجه نداشتیم و امروز آن را دیدیم.
رییس هیات عامل ایدرو گفت: امروز جهاددانشگاهی هم در تولید دانش مرتبط با نیازهای کشور و هم در مرز تکنولوژی بسیار خوب فعالیت می‌کند.
دکتر عالی با تاکید بر اینکه توانمندی‌های کشور و نظام باید با یک‌دیگر هم‎افزا شود، اعلام کرد: همان‌طور که همکاری بین ایدرو و جهاددانشگاهی از سال‌های قبل وجود داشته و هم‌اکنون نیز وجود دارد، این هم‌افزایی بین دو نهاد، هم بسیار ضروری و هم محسوس است.
وی ادامه داد: به دلیل عمق و سابقه‌ی فعالیت جهاددانشگاهی در بسیاری از زمینه‌ها برای این‌که بتواند مساله‌ی کشور را با تکنولوژی‌هایی که تولید کرده، حل بکند، نیاز به همکاری سازمان‌های توسعه‌ای مثل ایدرو در این بخش وجود دارد.
دکتر عالی افزود: در اینجا فناوری‌هایی را دیدم که سایر سازمان‌های توسعه‌ای دیگر هم می‌توانند به‌عنوان همکار جهاددانشگاهی مدنظر قرار بگیرند و از توانمندی‌های این نهاد در حل مسایل کشور استفاده کنند.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر زمان شروع همکاری‌های اجرایی با جهاددانشگاهی گفت: این همکاری تابع زمان نیست و بسیار پویا و جاری است؛ هم‌اکنون با جهاددانشگاهی در حال همکاری هستیم و پروژه‌ی همکاری با شهر کاوش سازمان ایدرو که منتظر مرحله‌ی آخر است، در حال شکل‌گیری است. 

منبع: روابط عمومی جهاددانشگاهی

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7