کد خبر: 6951| تاریخ انتشار: شــنـبـه ، ۱۱ آبان سال ۱۳۹۸ | ساعت ۱۳:۱۹:۰ | تعداد بازدید: ۵۴۸۷

غفاری با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری به ورود بخش نخبگانی به عرصه‌های علوم اجتماعی و انسانی، گفت: جشنواره بین‌المللی «فارابی» به ترویج گفتمان‌سازی در حوزه علوم انسانی کمک می‌کند.
در این نشست «غلامرضا غفاری» طی سخنانی اظهار کرد: جشنواره بین‌المللی «فارابی» متمرکز بر حوزه علوم انسانی و اسلامی است، اهمیتی که این علوم در حوزه نظری، سیاستی و کاربردی دارند هر روز بیش از پیش می شود و علت آن است که با تغییرات جامعه انسانی نیاز به توجه به این عرصه بیشتر می شود.
دبیر جشنواره بین‌المللی فارابی تصریح کرد: اگر تاریخ این علوم را چه در حوزه نظری و بینشی و چه حوزه سیاستی و کاربردی نگاه کنیم، در می یابیم هر چه تغییر و تحولات بیشتر شده حجم تولیدات آن هم بیشتر شده است گویی جوامع با مسائل جدیدتری مواجه می شوند و نیاز است که عالمان این عرصه ورود بیشتری داشته باشند.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با اشاره به دیدار نخبگان جوان با مقام معظم رهبری، گفت: در این دیدار بیشتر مباحث مطرح شده عموما در حوزه علوم غیر انسانی بود، اما رهبری تاکید داشتند که بخش نخبگانی ما باید ورود به حوزه علوم انسانی را اهمیت بیشتری دهند.
وی تاکید کرد: از سوی دیگر برگزاری جشنواره هایی نظیر فارابی به رونق بخشی عرصه علوم انسانی و اجتماعی کمک می‌کند، در هر دوره با تلاش مضاعف نگاه ها معطوف به این بود که هر چه بیشتر کارهای بهتر و موثرتر دیده شوند در نتیجه بهترین آثار در جشنواره ورود می یابند و در پروسه ارزیابی نیز افرادی که ارزیابی آثار را بر عهده دارند مرجعیت داشته و خود صاحب اثر هستند.
غفاری تاکید کرد: جشنواره فارغ از اینکه در وجه علوم انسانی و اسلامی دارد یک وجه بین المللی نی دارد. این جشنواره به ترویج گفتمان سازی در حوزه علوم انسانی کمک می کند و این زمینه را به لحاظ وجه شناختی و هویتی که برای اصحاب لین حوزه فراهم می‌کند موثر است.

منبع:شبستان

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7