کد خبر: 6529| تاریخ انتشار: چهارشنبه ، ۳ مهر سال ۱۳۹۸ | ساعت ۸:۵۱:۰ | تعداد بازدید: ۲۳۷۵

دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در چهل و دومین نشست کارگروه صندوق نوآوری و شکوفایی با تأکید بر اینکه صندوق‌های پژوهش و فناوری نباید صرفا به سرمایه‌های دولتی توجه داشته باشند، گفت: اساسنامه صندوق‌های پژوهش و فناوری در حال تصویب می‌باشد که در آن توجه به بخش خصوصی ذکر شده است زیرا بخش خصوصی می‌تواند تأثیرگذارترین بخش‌ها باشد.
در این نشست که در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، دکتر غلامی با بیان اینکه صندوق‌های پژوهش و فناوری شتاب‌دهنده جریانات مبتنی بر فناوری هستند، اظهار داشت: صندوق‌های پژوهش و فناوری می‌توانند جریان حمایت از فعالیت‌های مبتنی بر فناوری را شتاب دهند.
وزیر علوم بر ضرورت نظارت منظم و مستمر بر عملکرد صندوق‌های نوآوری و شکوفایی تاکید کرد و گفت: این صندوق‌ها باید عملکردشان به نحوی باشد که موجب ارتقای اعتبارشان شود تا بتوانند امکانات بیشتری جذب کنند.
وی با بیان اینکه موفقیت صندوق‌های پژوهش و فناوری در طول زمان مشهود است، تصریح کرد: همواره به ایجاد زیست‌بوم نوآوری، ارتقاء و توسعه این صندوق‌ها تأکید داریم و به واسطه چنین صندوق‌هایی از شرکت‌های دانش‌بنیان و طرح‌های فناورانه حمایت می‌کنیم.
دکترغلامی با تأکید بر اینکه طی سال‌های اخیر تکیه فناوران و شرکت‌های دانش‌بنیان به صندوق‌های پژوهش و فناوری زیاد شده است، گفت: این صندوق‌ها، حمایت‌های مالی، قانونی و حقوقی از طرح‌های نوآورانه دارند و به واسطه این موضوع، شبکه‌های مالی به وجود آمده است.
وزیر علوم با بیان اینکه ساختارها برای حمایت صندوق‌ها از فناوران و شرکت‌های دانش‌بنیان در حال ارتقاء است، افزود: در صدد هستیم به این واسطه به سمت ظرفیت‌های جدید برویم و از فعالیت‌های مبتنی بر فناوری حمایت کنیم؛ صندوق‌های پژوهش و فناوری می‌توانند شتاب‌دهنده این موضوع باشند.
دکتر غلامی با بیان اینکه صندوق‌های پژوهش و فناوری می‌توانند فرصتی برای فناوران ایجاد کنند، افزود: هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی توجه ویژه‌ای به شرکت‌های دانش‌بنیان دارد. از این رودر طبقه‌ای از ساختمان این صندوق دفاتری برای صندوق‌های پژوهش و فناوری اختصاص یافته تا ارتباط‌شان با یکدیگر و با پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان بیشتر شود و همچنین موارد بانکی و مالی‌شان سریع‌تر انجام شود.
وزیر علوم تأکید کرد: در این بازه زمانی دو ساله باقی‌مانده در این دولت امیدوار هستیم رویکردها و نتایج مثبتی از این فعالیت‌ها و تعاملات ببینیم.
همچنین در پایان این نشست و با حضور وزیر علوم، طبقه چهارم ساختمان صندوق نوآوری و شکوفایی تحت عنوان مجتمع شکوفایی (ویژه استقرار نمایندگان صندوق‌های پژوهش و فناوری) افتتاح شد.
منبع: اداره کل روابط عمومی وزارت علوم

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7