کد خبر: 6509| تاریخ انتشار: دوشـنـبه ، ۱ مهر سال ۱۳۹۸ | ساعت ۱۹:۱۸:۰ | تعداد بازدید: ۵۸۳۲

دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، فناوری و تحقیقات، در آیین به صدا درآوردن زنگ آغاز سال تحصیلی در دبیرستان دکتر شریعتی همدان گفت: دانش‌آموزان باید خود را برای آینده متحول و مبتنی بر علوم و فناوری‌های جدید آماده کنند
 دکتر غلامی همزمان با آغاز سال تحصیلی در جمع مسئولان و دانش‌آموزان، در دبیرستان شریعتی همدان اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی یکی از وجوه همت نظام اسلامی، توجه به آموزش پرورش و تحصیل جوانان بوده است. امروز بیش از ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار دانش آموز سال تحصیلی را شروع می‌کنند؛ همزمان قریب به ۴ میلیون دانشجو نیز در دانشگاه‌ها و مراکز عالی سراسر کشور سال تحصیلی را آغاز کردند؛ این جمعیت بزرگ، آینده‌سازان کشور هستند.
وی ادامه داد: آینده مربوط به جوانان و دانش‌آموزان است، حتماً فرصت‌های طلایی را در دوران جوانی و تحصیل غنیمت شمرده و با تمام توان به آن اهتمام ورزید.
وزیر علوم تصریح کرد: آینده برای جوانان است و به سرعت فرا خواهد رسید؛ دنیای آینده، دنیایی مبتنی بر علم و فناوری است؛ قطعاً در ۳۰ سال آینده نیز دنیا دچار تحولات عظیمی خواهد شد.
وی افزود: دانش‌آموزان باید خود را برای آینده‌ای متحول و مبتنی بر علوم و فناوری‌های جدید آماده کنند؛ ابزار ورود به آن دنیا در مدارس و دانشگاه‌ها در دسترس شما قرار دارد؛ دنیایی که در آینده بخش قابل توجه از آن توسط هوش مصنوعی کنترل و اداره می‌شود.
دگتر غلامی با بیان اینکه عدم تسلط به علوم جدید و آمادگی برای استفاده از این ظرفیت‌ها به معنای دور ماندن از تحول‌ها است خاطرنشان کرد: خوشبختانه کشور ما در حوزه علوم و تحقیقات و آنچه که در حوزه آموزش و پرورش، معلمین عزیز به خوبی انجام می‌دهند، فعالیت‌های بسیار خوبی را انجام داده است.
وزیر علوم، اظهار داشت: کشور ما در دنیا رتبه شانزدهم علمی را دارد، یعنی در یک تلاش نفس‌گیر با کشورهای در حال توسعه و کشورهای پیشرفته این جایگاه را اساتید، دانشجویان و دانش‌آموزان کسب کردند؛ موفقیت‌هایی که در المپیادها و مسابقات بین‌المللی دانش آموزان کشورمان به دست می‌آورند یکی از نمونه‌هایی است که نشان می‌دهد در بخش آموزش علوم و فناوری جایگاه ویژه‌ای داریم.
وی عنوان کرد: در ده سال گذشته، انتقال دانش و فناوری در سطح جامعه به خوبی انجام می‌شود؛ شرکت‌های دانش‌بنیان، شرکت‌های فناور و مجموعه‌هایی که براساس اطلاعات و دانش‌های روز، کارها را به سمت بهبود و اصلاح می‌برند، حاصل تلاش مراکز علمی و آموزشی داخل کشور است.
دکتر غلامی گفت: قطعاً در آینده همسان با دنیای متحول پیش خواهیم رفت و نیروهای جوان ما در حوزه آموزش و پرورش به خصوص در دبیرستان‌ها، ظرفیت‌های خود را تقویت خواهند کرد تا از این قافله عقب نمانند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به دستورات اکید دین مبین اسلام و اعتقادات ملت مسلمان ما اتکا به خدا را فراموش نکنیم؛ در سخت‌ترین زمان‌ها خدای متعال است که شما را از هر نگرانی نجات خواهد داد و به هر هدف مقدس و خوبی که در ذهن دارید خواهد رساند. در حوزه تحصیلی نیز در هر رشته‌ای که هستید ریاضی و ادبیات را خوب بخوانید چون این دو درس دو کلید برای ورود به علم و فناوری است، کشور ما منبع غنی از تاریخ و فرهنگ و علم است و زبان فارسی کلیدی برای فهم مطالب و آشنایی با فرهنگ غنی کشور است.

منبع:دانشگاه بوعلی سینای همدان

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7