کد خبر: 5067| تاریخ انتشار: یـک شنبه ، ۲۰ مرداد سال ۱۳۹۸ | ساعت ۱۳:۴۶:۰ | تعداد بازدید: ۶۶۰۸

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران گفت: خبرهای خوشی داریم، مدل مهندسی پیشران ناهید2 و همچنین بلوک انتقالی مدار سامان هم به نتایج خوبی رسیده است.
حسین صمیمی رئیس پژوهشگاه فضایی ایران در کارگاه آموزشی فناوری فضایی و کاربردهای آن، گفت: ماهواره ناهید 2  را به نتیجه رساندیم و ماهواره های سنجشی هم در این پژوهشگاه در دستور کار قرار گرفته است.
وی افزود: توسعه خدمات فضاپایه در این پژوهشگاه اهمیت زیادی دارد، چون این فعالیت‌ها باید منجر به یک سرویس و خدمت شود و در این حوزه، خودمان سراغ دستگاه‌های مختلف رفتیم و با ارگان هایی نظیر پلیس مواد مخدر فعالیت‌هایی را شروع کردیم و تفاهم نامه همکاری با این نهاد به امضا رساندیم.
صمیمی تصریح کرد: با سازمان برنامه و بودجه هم پروژه آمایش سرزمینی را پیش می‌بریم و برای خرید تضمینی گندم هم از طرف این سازمان برای همکاری با ما در خواست شد.
رئیس پژوهشگاه فضایی ایران ادامه داد: در موضوع سیل فروردین، وزارت کشور نقشه های تهیه شده از این سازمان را برای براورد خسارت ملاک قرار داد.
وی گفت: استفاده از خدمات فضاپایه به شکل یک مطالبه عمومی مطرح شود چرا که کشورهای دنیا از این فناوری استفاده می کنند و دیگر جای این نیست که این فناوری را به شکل یک کالای لوکس نگاه کنند.
صمیمی ادامه داد: یک همت عمومی می‌طلبد تا نشان دهیم استفاده از فناوری فضایی نه به عنوان اختیار بلکه الزام استاز دانش حوزه فضایی توانستیم محصولات موردنیاز سازمان هواشناسی را تولید کنیم که در مرحله آزمایش قرار دارد.
رئیس پژوهشگاه فضایی خاطرنشان کرد:خبرهای خوشی داریم، مدل مهندسی پیشران ناهید 2 به نتیجه رسیده است همچنین بلوک انتقالی مدار سامان هم به نتیجه خوبی رسیده است و‌ تا یک ماه آینده، دستاوردهای جدید این پژوهشگاه رونمایی می شود.
منبع: فارس

لطفا کد زیر را وارد نمایید

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7