کد خبر: 10951| تاریخ انتشار: چهارشنبه ، ۳ اردیبهشت سال ۱۳۹۹ | ساعت ۱۳:۱۲:۰ | تعداد بازدید: ۲۷۷۹

نخستین ماهواره چند منظوره جمهوری اسلامی ایران که کاربرد دفاعی هم دارد با موفقیت توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مدار زمین قرار گرفت.
ماهواره نور به عنوان ماهواره چند منظوره جمهوری اسلامی ایران  که کاربرد دفاعی هم دارد، صبح امروز چهارشنبه ( 3 اردیبهشت ماه) از ماهواره بر 3 مرحله ای قاصد  توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با موفقیت پرتاب و در مدار 425 کیلومتری زمین قرار گرفت.
 
این اقدام دستاوردی بزرگ و تحولی نوین در عرصه فضایی برای ایران اسلامی خواهد بود.
سرلشکر سلامی پس از پرتاب موفقیت آمیز ماهواره چند منظوره جمهوری اسلامی ایران که کاربرد دفاعی هم دارد، گفت: به فضل الهی سپاه امروز فضایی شد.
سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تبریک این موفقیت و دستاورد بزرگ به ملت شریف ایران اظهار کرد: پرتاب موفقیت آمیز این ماهواره ابعاد جدیدی از قدرت دفاعی ما را ارتقا بخشید و به فضل الهی سپاه امروز فضایی شد.
وی دستیابی به فناوری‌های فضایی برای رسیدن به توانمندی‌های برترساز را برای نیروی دفاعی قدرتمند همچون سپاه یک ضرورت توصیف و تصریح کرد: امروز ارتش‌های قدرتمند دنیا بدون قرار گرفتن در فضا دارای نقشه دفاعی جامعی نیستند، بنابر این دستیابی به این فناوری برترساز که ما را به فضا منتقل می‌کند و قلمرو توانمندیی‌های ما را گسترش می‌دهد، یک موفقیت و دستاورد راهبردی است.

منبع:سپاه نیوز

لطفا کد زیر را وارد نمایید

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7