کد خبر: 4664| تاریخ انتشار: سـه شنبه ، ۱۸ تیر سال ۱۳۹۸ | ساعت ۹:۲۶:۰ | تعداد بازدید: ۷۵۵۲

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در نهصد ‌و ‌شصت و پنجمین جلسه شورای‌عالی ‌آموزش‌ و‌ پرورش گفت: اگر خواهان کیفیت، کارآیی و ارتقاء نظام آموزش و پرورش هستیم باید برنامه های کیفی و تاثیرگذار، بر پایه سند تحول بنیادین تهیه کنیم.
سید جواد حسینی در جلسه شورای عالی آموزش و پرورش گفت: این شورا به منزله پارلمان آموزش و پرورش است، چون وظیفه قانونگذاری و سیاستگذاری در حوزه آموزش و پرورش را برعهده دارد.
وی با اشاره به نقش و جایگاه اعضای شورای عالی، افزود: ترکیب اعضای شورای عالی یک فرصت استثنایی برای آموزش و پرورش است، صاحب نظران برجسته ای در زمینه های مختلف علمی، پژوهشی، آموزشی و فرهنگی عضو آن هستند.
حسینی با تاکید بر برگزاری جلسه ای با حضور رئیس جمهور برای بررسی مسائل و مشکلات آموزش و پرورش در اولین فرصت؛ اظهار کرد: شخص رئیس جمهور و 5 نفر از وزیران ایشان عضو این شورا هستند و این اعضا یک ظرفیت بی بدیل برای آموزش و پرورش هستند، اعضای شورای عالی باید نقش اصلی خود را درباره آموزش و پرورش ایفا نمایند.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش افزود: نگاه اصلی اعضای شورای عالی باید کارآمدی و اثربخشی نظام آموزش و پرورش باشد و این شورا زمینه ساز توسعه مشارکت در آموزش و پرورش است و افراد عضو آن موید این ویژگی هستند.
وی گفت: این شورا با 8 کمیسیون و 150 عضو برجسته، کار اصلی آن تعیین استراتژی، سیاستگذاری، کارآمدی و اثربخشی فعالیت ها و برنامه های آموزش و پرورش است.
حسینی افزود: کالبد شکافی مسائل، مشکلات و چالش های آموزش و پرورش و ارائه راهکار، راهبرد موثر، تاثیرگذار و کارآمد از جمله وظایف این شورا است.
وی با اشاره به سند تحول بنیادین، اظهار داشت: سند تحول بنیادین مورد تایید و تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است که در شورای عالی آموزش و پرورش و شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده است و ما برای آموزش و پرورش به غیر از سند تحول بنیادین برنامه دیگری نداریم و تنها برنامه آموزش و پرورش اجرای متوازن سند تحول بنیادین است.
حسینی تصریح کرد: سند تحول بنیادین باید متوازن در سطح مدارس اجرا شود، مدرسه باید اصل و اساس آموزش و پرورش باشد و تحول را باید از آنجا آغاز کرد.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش افزود: اگر خواهان کیفیت، کارآیی و ارتقاء نظام آموزش و پرورش هستیم باید برنامه های کیفی و تاثیرگذار و بر پایه سند تحول بنیادین برای آن تهیه کنیم. 
وی گفت: گفتمان ما در جامعه باید تاکید بر اجرای سند تحول بنیادین و اطلاع رسانی دقیق، منظم و منسجم از نحوه اجرای آن برای آگاهی جامعه و مخاطبان باشد تا مردم در جریان تغییر و تحولاتی که در آموزش و پرورش و بویژه در مدارس اتفاق می افتد قرار گیرند.
حسینی با اشاره به لزوم ایجاد تحرک سازمانی و منسجم در آموزش و پرورش؛ تاکید کرد: برای اجرای سند تحول بنیادین باید تمامی آموزش و پرورش، نهادها، دستگاه ها و حتی مردم جامعه پای کار بیایند چون آموزش و پرورش به تنهایی قادر به اجرای سند تحول بنیادین نیست بلکه نیازمند کمک و پشتیبانی سایر دستگاه ها، نهادها و افراد جامعه است.
وی افزود: هیچ اعتباری بدون توجه به سند تحول بنیادین نباید در آموزش و پرورش هزینه شود و حتماً باید تمامی طرح ها و برنامه ها دارای پیوست سند تحول بنیادین باشند.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش در پایان تاکید کرد: کارهای خوبی در زمینه های بهداشت و سلامت دانش آموزان در آموزش و پرورش انجام شده است، مانند برگزاری المپیادهای ورزشی، سفیران سلامت و... که این خود نشان می دهد آموزش و پرورش برای سلامت و بهداشت روحی و جسمی دانش آموزان اهمیت زیادی قایل است.
شایان ذکر است، نهصد ‌و ‌شصت و پنجمین جلسه شورای‌عالی ‌آموزش‌ و‌ پرورش با حضور سرپرست وزارت آموزش ‌و پرورش، دبیرکل شورای عالی و سایر اعضای آن عصر دوشنبه در سالن جلسات وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.
منبع: وزارت اموزش و پرورش

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7