کد خبر: 4617| تاریخ انتشار: شــنـبـه ، ۱۵ تیر سال ۱۳۹۸ | ساعت ۱۱:۵۲:۰ | تعداد بازدید: ۲۴۸۲

رئیس سازمان دارالقرآن کشور گفت: بخش عمده‌ای از آموزش‌های قرآنی باید به فضاهای غیرحضوری تبدیل شوند.
مهدی قره شیخلو در جمع خبرنگاران با بیان اینکه رویکرد و مبنای کار اداره امور قرآنی سازمان تبلیغات بحث آموزش است اظهار کرد: خیلی از مردم به دلیل گرفتاری فرصت شرکت در کلاس را ندارند بنابراین متخصصین قرآنی باید بسته‌های آموزشی تولید کنند تا آموزش قرآن به منازل برده شود.
او توسعه آموزش‌های عمومی و تخصصی قرآن، نظارت بر چاپ و نشر قرآن کریم، راه‌وری تشکل های قرآنی، اعطای مدرک به حفاظ قرآن و ایجاد فضای تبلیغی و ترویجی قرآن را جزء پنج ماموریت اصلی در وظایف قرآنی سازمان تبلیغات برشمرد و افزود: ۱۰ بسته آموزشی طراحی‌ شده که یکی از آن‌ها رونمایی شد و دومین بسته درحال تولید است. همچنین پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال چهار بسته آموزش قرآن تولید شود.
رئیس سازمان دارالقرآن کشور با تاکید بر تغییر قالب‌های آموزشی گفت: جنس تعالیم باید به سمت کارگاهی کردن آموزش‌ها با رویکرد سبک زندگی برده شود. سال گذشته ۳۰۰ کارگاه آموزشی در کشور برگزار شد که امسال تعداد آن‌ها افزایش خواهد یافت.
قره شیخلو با بیان این‌که باید محتواهای جدیدی متناسب با نیاز مردم تولید شود اضافه کرد:در سال گذشته هفت کتاب در حوزه سبک زندگی تالیف شد.
وی با بیان این‌که چهارهزار خانه قرآن در سطح روستاهای کشور قرار دارد بیان کرد: یکی از ظرفیت های اداره امور قرآنی سازمان تبلیغات راه اندازی خانه های قرآن در روستاها است که باید از لحاظ کمی و کیفی تعداد خانه‌های قرآن در روستاها افزایش پیدا کند. همچنین خانه‌های قرآنی در روستا به منابع مالی زیادی نیاز ندارند چراکه اهل روستا بخش سخت‌افزاری آن را تامین می‌کنند.
منبع: ایسنا

لطفا کد زیر را وارد نمایید

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7