کد خبر: 4528| تاریخ انتشار: یـک شنبه ، ۹ تیر سال ۱۳۹۸ | ساعت ۱۱:۵۳:۰ | تعداد بازدید: ۶۳۵۰

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم گفت: دستگاه‌های مربوطه باید اعتبار طرح‌های اولویت‌‌دار ملی را در بودجه خود ببینند و در شورای عالی عتف بر این امر نظارت می‌کنیم و در جلسات آینده عملکرد دستگاه‌ها در پروژه‌ها را گزارش می‌کنیم.
مسعود برومند دبیر شورای علوم علوم،‌ تحقیقات و فناوری (عتف) درباره آخرین وضعیت تامین اعتبار 20 طرح اولویت‌دار ملی، گفت: تامین بودجه این طرح‌ها باید توسط دستگاه‌ انجام شود که اقدامات دستگاه‌های مختلف در این باره متفاوت است.
وی در پاسخ به این سوال که دستگاه‌های مربوطه چه اقدامی برای تامین اعتبار این طرح‌ها انجام داده‌اند، توضیح داد: برای مثال وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برای اینکه بتوانند پروژه‌های مربوط به خود را تامین اعتبار کند این طرح‌ها را در قالب طرح‌های مصوب خود قرارداده و بنابراین از امسال اجرای این طرح‌ها توسط وزارت دفاع پیگیری می‌شود و انشاءالله بدون مشکل پیش می‌روند. 
معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری (عتف) درباره اقدامات سایر دستگاه‌ها، گفت: سایر دستگاه‌‌هایی که باید طرح‌های مربوط به خود را تامین بودجه می‌کردند باید این اعتبار را در قالب بودجه پژوهشی جاری خود ببینند که برخی دستگاه‌ها این کار را انجام دادند و پروژه‌ها در حال انجام است و برخی دستگاه‌ها هم نتوانستند اعتبار را تامین کنند و هنوز اتفاق مهمی درباره پروژه‌های آنها رخ نداده است. 
وی ادامه داد: برای مثال برای طرح‌هایی که به وزارت کشاورزی مربوط است هنوز بودجه‌ای تامین نشده و کار پیش نرفته است؛ همچنین طرح دیگری با وزارت مسکن و شهرسازی داشتیم که از آن طرح هم اطلاعاتی که بتوانم بگویم کار به خوبی در حال پیشرفت است ندارم.
برومند در پاسخ  به این سوال که طبق مقررات موجود این دستگاه‌ها باید بودجه لازم برای این پروژه‌ها را در بودجه خود ببینند چرا این کار انجام نشده است، گفت: طبق مصوبه شورای عالی عتف دستگاه‌ها باید در بودجه خود اعتبار این طرح‌ها را ببینند و در دبیرخانه شورای عالی عتف بر این کار نظارت و پیگیری می‌کنیم که انجام شده یا خیر و در جلسات آینده شورا گزارش ارایه می‌کنیم که کدام پروژه‌ها آغاز شده،‌ کدام پروژه‌ها تامین بودجه شده و کدام بودجه پیش رفته است.
به گزارش فارس، بنابر اعلام شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری از میان طرح‌های کلان ملی 20 طرح جزو طرح‌های ملی اولویت‌دار انتخاب شدند که بر اساس مصوبات، منابع لازم برای این تعداد طرح باید از سوی دستگاه‌های سفارش‌دهنده اختصاص داده شود.
منبع: فارس 

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7