کد خبر: 25508| تاریخ انتشار: چهارشنبه ، ۳ مرداد سال ۱۴۰۳ | ساعت ۹:۲۴:۰ | تعداد بازدید: ۵۰۹

حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از مرکز امور زنان و خانواده وزارت کشور بازدید کرد.
به گزارش مرکز رسانه و روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با حضور در مرکز امور زنان و خانواده وزارت کشور، از اتاق رصد وضعیت خانواده و جوانی جمعیت و همچنین اتاق رصد وضعیت توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار این مرکز، بازدید کرد.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: در این بازدید، در جریان جزئیات طرح تحول راهبردی خانواده و جمعیت وزارت کشور قرار گرفتیم، کار عالمانه، حکیمانه و کاربردی است.
وی ادامه داد:‌ با گزارش ارائه شده، مشاهده می‌شود که الگوی حکمرانی خانواده و جمعیت از این طرح به دست می‌آید آن هم نه فقط الگوی حکمرانی در سطح ملی بلکه حکمرانی در استان‌ها و شهرستان‌ها نیز مدنظر بوده است.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد:‌ در این طرح وضع موجود شناسایی شده و در اتاق وضعیت، شرایط فرزندآوری، ازدواج و طلاق در استان‌ها و شهرستان‌ها مشخص شده است.
استاد خسروپناه ادامه داد: با شناخت وضع موجود، محققان وضع مطلوب خانواده و ازدواج را نیز بر اساس قرآن و سنت پیامبر و اهل بیت ارائه کرده‌اند، این امر می‌تواند کمک کند که الگوی حکمرانی تغییر از وضع موجود به وضع مطلوب تدوین شود.
وی عنوان کرد: امیدواریم این مسیر ادامه پیدا کند چراکه در این مسیر کوتاهی‌هایی صورت گرفته و الگو و فلسفه آن مهیا نبود اما هم‌اکنون با مبنای حکمی و قرآنی این کار دنبال می‌شود.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به مسئولین کشور توصیه کرد که در این مرکز حضور یابند و در جریان وضعیت ازدواج و فرزندآوری در استان‌ها و شهرستان‌های مختلف کشور قرار گیرند، تا برنامه‌ریزی لازم  و مناسب در این خصوص صورت گیرد.

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7