کد خبر: 25311| تاریخ انتشار: یـک شنبه ، ۲۷ خرداد سال ۱۴۰۳ | ساعت ۸:۵۷:۰ | تعداد بازدید: ۳۴۲

نقشه مهندسی فرهنگی استان یزد در حاشیه نشست شورای فرهنگ عمومی استان با حضور آیت‌الله ناصری نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد و مهران فاطمی استاندار یزد رونمایی شد. 
نقشه مهندسی فرهنگی استان یزد در حاشیه نشست شورای فرهنگ عمومی استان با حضور آیت‌الله ناصری نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد و مهران فاطمی استاندار یزد رونمایی شد. 
 
احسان عابدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، شنبه‌شب، ۲۶ خردادماه در این نشست با اشاره به تدوین نقشه مهندسی فرهنگی استان گفت: تهیه نقشه مهندسی فرهنگی استان در سال ۱۴۰۱ در قالب یک طرح پژوهشی در دستور کار قرار گرفت و نظرات خبرگان و نخبگان در قالب ۲۴ جلسه جمع آوری و فهرست اولیه مسایل فرهنگی استان احصا شد.
 
وی ادامه داد: این سند حاصل خرد جمعی بوده و با توجه به نظرات نخبگان و خبرگان استان در حوزه‌های مختلف جمع‌بندی شد و پنج بخش «فرهنگ، هنر و رسانه»، «امور دینی»، «تعلیم و تربیت»، «اجتماعی، زنان و خانواده» و «اقتصاد فرهنگ» را شامل می‌شود.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد اظهار کرد: در هر کدام از این موضوعات یک مسئله اصلی و کلان مسئله شناسایی و تعیین شد و ذیل این کلان مسئله اقدامات و برنامه‌ها و هدف‌گذاری استانی صورت گرفت و هر کدام از دستگاه‌ها مکلف هستند تا برنامه‌هایی که طی این سند ابلاغ و تصویب می‌شود، را در طول سال پیگیری و انجام دهند .
 
عابدی با اشاره به هدف از تهیه و تدوین نقشه مهندسی فرهنگی استان گفت: این نقشه، نقشه راهی است برای عملکرد و برنامه‌ریزی دستگاه‌های مختلف استان که کمک می‌کند تا از پراکنده‌کاری و کارهای جزیزه ای خودداری شود و در یک مسیر مشخص به سمت هدف مشخص حرکت کنیم و هم اینکه اعتبارات و بودجه‌های فرهنگی ساماندهی و تکلیف ما را در میان مدت و بلندمدت نسبت به برنامه‌های فرهنگی مشخص شود.

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7