کد خبر: 24429| تاریخ انتشار: چهارشنبه ، ۲ اسفند سال ۱۴۰۲ | ساعت ۱۰:۴۰:۰ | تعداد بازدید: ۲۴۷

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور گفت: مشارکت مردم ضمانت اجرایی نظام را تقویت و توطئه‌های دشمن را خنثی می‌کند پس اصلاح جامعه و مقابله با دشمن هیچ راهی جز مشارکت مردم ندارد.
حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: قرآن کریم هرگاه احکام اجتماعی را بیان می‌کند تأکید دارد که این احکام باید به واسطه مردم اجرا شوند آیه ۲۵ سوره حدید نیز به‌همین موضوع اشاره دارد و می‌فرماید پیامبران آمدند و با خود معجزه، کتاب و میزان آوردند تا مردم قسط را اقامه کنند بنابراین تمام احکام الهی از جمله قسط و عدل به دست مردم انجام می‌شود.
وی افزود: بنا بر آن‌چه گفته شد مردم هستند که نقش تصدی‌گری، تنظیم‌گری و سیاستگری را دارند. به عنوان مثال درگیر یک چالش اقتصادی شود برای آنکه به خودکفایی برسیم نیاز به ورود تولیدکنندگان توانمند وجود دارد اما قبل‌از هر اقدام باید یک تنظیم‌گری و سیاست‌گذاری صورت بگیرد تا بتوان به تصدی‌گری رسید و اگر تنظیم‌گری و سیاست‌گذاری درست نباشد قطعاً تصدی‌گری هم نتیجه نخواهد داد.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: این سیاست‌گذاری و تنظیم‌گری طبق آیات قرآن باید به دست مردم اتفاق بیفتد پس برای انجام آن نیاز است در عرصه‌ها و بسترهای مشارکت حضور یابند. مشارکت مردم ضمانت اجرایی نظام را تقویت و توطئه‌های دشمن را خنثی می‌کند پس اصلاح جامعه و مقابله با دشمن هیچ راهی جز مشارکت مردم ندارد.
وی ادامه داد: مردم قطعاً در انتخابات مشارکت حداکثری خواهند داشت چراکه انقلاب یک انقلاب مردمی بود و با کودتا شکل نگرفت.
دکتر خسروپناه تصریح کرد: انقلاب ما با کودتا، گروه‌های نظامی، حمایت آمریکا و انگلیس و شوروی و هیچ ابرقدرتی نبود و به واسطه رهبری امام راحل و حرکت مردم به پیروزی رسید و پس‌از انقلاب هم این مردم بودند که همیشه در صحنه حضور داشتند.
وی بیان کرد: آن افرادی که برای شرکت در انتخابات تردید دارند بدانند که رضایت حضرت ولی عصر(عج) و شهدا در حضور و مشارکت در انتخابات است و با این مشارکت قطعاً اقتدار کشور را مضاعف خواهیم کرد‌.

منبع:فارس

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7