کد خبر: 23674| تاریخ انتشار: پنـج شنبه ، ۲ آذر سال ۱۴۰۲ | ساعت ۱۳:۳۳:۰ | تعداد بازدید: ۹۶۰

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: میز صنایع فرهنگی در ستاد فرهنگی اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی به دنبال شناسایی و رفع مشکلات صنایع خلاق و فناوری های نرم است.
به گزارش مرکز رسانه و روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی، حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان، گفت: ما در قالب میز صنایع فرهنگی  سعی می کنیم با فعالان حوزه‌های مختلف این فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی ارتباط برقرار کرده و با ایشان گفت و گو کنیم و مشکلات را شناسایی می‌کنیم تا با روش‌های مختلف سیاستگذاری، هماهنگی و راهبری به حل آنها کمک کنیم.
وی در مورد برنامه‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی در حوزه خلاق گفت: ما سند مربوط به ستاد توسعه فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی را در شورا تصویب کردیم که این ستاد ‌در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ایجاد شده و دارد حمایت‌های مادی و معنوی را از فعالان این حوزه می کند. اما به نظر من کافی نیست و باید بیشتر به این موضوع پرداخته شود.
استاد خسروپناه افزود: ما در سال‌های اخیر با یک نسل جدید، جوان و خوش‌فکری مواجه هستیم که می‌توانند ایده‌هایشان را به محصولات و خدمات دانش بنیان تبدیل کنند. این نسل خلاقیت ویژه‌ای در صنایع خلاق و فناوری‌های نرم دارد و لازم است ما از چند جهت از آنها حمایت کنیم.
وی با تشکر از جهاددانشگاهی و پارک علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی این نهاد، گفت: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی قدم خوبی برای معرفی و نمایش کار این جوانان است.
حجت‌الاسلام و المسلمین خسرو پناه با اشاره به بازدید خود از غرفه‌های مختلف نمایشگاه، گفت: این نمایشگاه نشانه‌ای از بلوغ نسل جوان ایرانی است که با انگیزه و ایده‌پردازی توانسته‌اند طرح‌های خوبی در حوزه‌های مختلف فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی از خود نشان دهند.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید کرد: باید بتوانیم از ظرفیت‌های فعالان این حوزه، مخصوصا آنها که در منزل و به صورت‌ اشتغال خانگی، کار می‌کنند، پشتیبانی کنیم.
وی در ادامه گفت: خوشبختانه نوآوری‌های خیلی خوبی در کارها، به ویژه در پویا نمایی، بسته‌بندی، فروش، بازاریابی محصولات و... مشاهده می شود که اغلب مورد نیاز سازمان‌ها هستند و باید به آنها ارائه شود تا آنها بتوانند این محصولات و خدمات را خریداری کنند.
وی با اشاره به ضرورت پیوند شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان با همه وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مرتبط، گفت: این دستگاه‌ها باید بیایند و این محصولا را خریداری کنند.
گفتنی است نمایشگاه معرفی دستاوردها و ظرفیت‌های شرکت‌های خلاق و دانش بنیان پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی از 30 آبان شروع شده و تا عصر روز پنجشنبه 2 آذر در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه علم و فرهنگ ادامه دارد.
گزارش تصویری این بازدید را اینجا ببینید

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7