کد خبر: 22921| تاریخ انتشار: سـه شنبه ، ۳ مرداد سال ۱۴۰۲ | ساعت ۸:۲۷:۰ | تعداد بازدید: ۵۰۱

قرآن نفیس کتابت سیدعزیزالله آذرنگ هنرمند دزفولی با حضور مسوولان کشوری و محلی در سالن اجتماعات اداره ارشاد اسلامی شهرستان دزفول رونمایی شد.



به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در مراسم رونمایی از قرآن نفیس  کتابت شده توسط استاد سید عزیزالله آذرنگ گفت: ما هرچه داریم از قرآن است، اینکه دشمن متحد شده و با قوانین غیرانسانی با بهانه آزادی به قرآن آهنگ می‌شود جاهلیت مدرن است با اسم آزادی به بالاترین کتاب آسمانی  توهین کنند، کتابی که ثقل اکبر است، کلام وحی است، تک‌تک آیه‌هایش نازل شده از سوی خداست.
وی با اشاره به نشر بیشتر قرآن در جهان بدنبال این جسارت‌ها، گفت: ما دولت سوئد را مسئول این توهین می‌دانیم.دولت سوئد باید با کسی که توهین می‌کند برخورد  جدی قضایی و قانونی کند.
وی گفت: اگر کسی به قانون اساسی سوئد توهین کند با او برخورد نمی‌کنند؟ حال که به قرآن عظیم به وحی الهی به بیانیه بسنده می‌کنید؟
وی خطاب به استاد آذرنگ گفت: کار زیبای شما در کتابت کتاب خدا، مقابله با این توهین است.شما با هنر به ترویج قرآن پرداخته‌اید، خدا قوت عرض می‌کنم.

.

سیدعزیزالله آذرنگ در این آیین رونمایی گفت: با کمال افتخار و شاگردی در محضر پدر و برادرانم و نوکری اباعبدالله تصمیم به کتابت قرآن گرفتم که با یاری خدا اولین کتابت محقق شد؛ خوشنویسی این کتاب توسط بنده طراحی توسط سیدزهرا آذرنگ و فاطمه ذبیح و تصحیح و بازبینی همسرم انجام شد.
این هنرمند دزفولی افزود: اولین کتابت قرآن به مدت ۱۰ ماه انجام و به حرم امام رضا اهدا شد
وی ادامه داد: دومین کتابت پس از یکسال با طراحی سیدزهرا آذرنگ و با کمک خیرین انجام و به حرم مطهر امام حسین اهدا شد که به شهدا ومردم متدین دزفول تقدیم شد.
آذرنگ ضمن محکومیت اهانت به قرآن تاکید کرد: به زودی سومین کتابت خود را به حرم حضرت معصومه (س) و قصد دارم موسسه کاتبان وحی که وظیفه خوشنویسی کتاب وحی را برعهده دارد انجام می‌دهم.




حجت‌الاسلام مسعود بهرام‌پور امام جمعه دزفول نیز در این مراسم گفت: ملت مسلمان به قرآن که بزرگترین کتاب آسمانی، کتاب نور و رحمت است مفتخر هستند.
حجت الاسلام مسعود بهرام پور افزود: برخی افراد دشمن قرآن هستند و برخی اوقات این دشمنی به حدی بروز می کند که به آتش زدن و پاره کردن قرآن دست می زنند.
وی گفت: انسان ها در پهنای صفحه دل خود یا قابلیت هدایت دارند و یا غیرقابل هدایت هستند، افرادی که قلب خود را از گناه دور کردند هدایت می شوند.
امام جمعه دزفول اظهارکرد: افرادی که خود را در منجلاب فساد غرق کردند و به دنبال گناه هستند چیزی از هدایت عایدشان نمی شود و به سراشیبی سقوط می افتند.
حجت الاسلام بهرام پور افزود: اگر می خواهید از برکت قرآن بهره مند شوید به طهارت نفس برسید در غیراین صورت فقط انحطاط، ذلالت و بدبختی نصیب خواهد شد.
وی گفت: چیزی که باعث می شود انسان در منجلاب فساد گرفتار شود کفر است، گاهی اوقات افرادی که ایمان ندارند در مسیر زندگیشان کفران می ورزند و نتیجه این عمل آنها گمراهی و ذلالت خواهد بود.
امام جمعه دزفول با بیان اینکه کتاب قرآن ارزشی بی انتها دارد گفت: استاد آذرنگ بعد از یک عمر جهاد در راه انقلاب، هنرش را با قرآن آمیخته است که قابل تقدیر است.
در این آیین حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از این قرآن رونمایی کرد.

گفتنی است، سیدعزیزالله آذرنگ‏ سال ۱۳۳۶ در شهرستان دزفول متولد و در سال ۱۳۵۷ در ثبت احوال مشغول به کار شد و سال ۱۳۸۹ به بازنشستگی نائل آمد.
وی از جمله مفاخر استان خوزستان، کشور و جهان اسلام است که سوابق و تجربه بسیاری در عرصه خوشنویسی به ویژه کتابت قرآن مجید با خط ترکیبی ابداعی خود دارد و در گسترش فرهنگ قرآنی و اسلامی خدمات شایانی ارایه کرده است.
آذرنگ تاکنون با خط ابداعی خود قرآن کریم را برای حرم مطهر امام رضا (ع)، حرم مطهر امام حسین (ع) حرم مطهر حضرت معصومه (س) و حرم مطهر امام علی (ع) کتابت کرده است.

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7