کد خبر: 22913| تاریخ انتشار: یـک شنبه ، ۱ مرداد سال ۱۴۰۲ | ساعت ۱۵:۳۵:۰ | تعداد بازدید: ۳۲۲

مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های لرستان بر ضرورت تجمیع مراکز آموزش عالی توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد.
حجت‌الاسلام حبیب‌اله حاتمی کن‌کبود پیش‌ از ظهر امروز یکم مرداد ماه در نشست دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور با دانشگاهیان لرستان که در محل سالن جلسات شهید میربهرسی دانشگاه لرستان برگزارشد، اظهار کرد: ایران به لحاظ تعداد دانشگاه رتبه سوم جهان را دارد.
وی با طرح این پرسش که داشتن دانشگاه زیاد در کشور فرصت است یا تهدید؟ با اشاره به اینکه هم‌اکنون لرستان دارای ۶۰ مرکز آموزشی با ۷۰ هزار دانشجو و ۲۰۰۰ هیات علمی است، تصریح کرد: بنده معتقدم که تعدد دانشگاه‌ها در کشور و استان نه تنها فرصت نیست بلکه تهدید است.  
مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های لرستان اضافه کرد: ۱۰ سال از بهترین سن و فرصت‌های یک جوان بعد از دوران دبیرستان، در دانشگاه تحت عنوان کارشناسی ارشد و دکتری سپری می‌شود و نقش سند دانشگاه اسلامی در آن دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در اجرا و مطالعه این سند چه قدر مورد اهتمام قرار گرفته است.
حاتمی کن‌کبود با بیان اینکه برای یک کرسی هیات علمی در دانشگاه لرستان قریب به ۱۴۰ نفر متقاضی وجود دارد که یکی از آنها دارای سه مدرک پسادکتری است و باید دنبال جایی بگردد تا در گوشه‌ای مشغول به کار شود و این درحالیست زمانی که فردی دکتری می‌گیرد حاضر به داشتن غیر از پست و کرسی نخواهد شد، افزود: متاسفانه وجود مراکز آموزشی بدون ساختمان، خوابگاه، کتابخانه و امکانات اولیه و نبود استاد، هیات علمی و تیم قوی مدیریتی در مناطق نتیجه‌ای جز این ندارد.
وی با انتقاد از اینکه ۲۴۶۸ مرکز آموزشی در دانشگاه‌های ما به کارخانه دانشگاه سازی تبدیل شده است، تاکید کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی باید فکری اساسی بیندیشد و تجمیع مراکز آموزش عالی را در دستور کار خود قرار دهد تا هم‌افزایی صورت گیرد؛ نه اینکه سیاسیون به خاطر حفظ جایگاه خاص خود بخواهند مرکزی را در شهرستان ایجاد و جوانی با هزار امید و آرزو در مرکزی پذیرفته شود که هیچ امکاناتی ندارد، با این اوصاف ما چگونه می‌توانیم دانشجوی در تراز انقلاب تربیت کنیم.
مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های لرستان ادامه داد: این مراکز فقط توانسته بین ۱۰ تا ۱۲ سال از سن جوانان را در دانشگاه‌ها معطل کند و ضرورت دارد شورای عالی انقلاب فرهنگی این مهم را ساماندهی کند.
حاتمی کن‌کبود در ادامه با بیان اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: از فعال شدن همه تشکل‌های کارمندی، استادی و دانشجویی حمایت کند و در عین حالی که منجر به دوقطبی نشود بتوانیم دانشگاه را به محل نشاط علمی، فرهنگی و سیاسی تبدیل کنیم.
وی با بیان اینکه درست است که نهاد رهبری به عنوان یک چتر حمایتی وظیفه دارد برای همه جریان‌های فکری که با نظام زاویه ندارند شرایط را مهیا کند تا در عین حال حرف خود را بزنند و نشاط فرهنگی و سیاسی در دانشگاه حاکم و عقلانیت‌های حکومتی و اسلامی در دانشگاه شکل گیرد، افزود: اگر این مهم محقق شود قطعاً کارمند، دانشجو و استاد در کرسی‌های آزاد اندیشی حضور می‌یابند تا این مطالبه مقام معظم رهبری بر زمین نماند؛ پس نیاز است از دانشگاه این مهم را مطالبه کنید.

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7