کد خبر: 22436| تاریخ انتشار: سـه شنبه ، ۲ خرداد سال ۱۴۰۲ | ساعت ۹:۲:۰ | تعداد بازدید: ۴۳۳

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با تشریح ابعاد مختلف شخصیت‌ میرزا محمدتقی خان امیرکبیر فراهانی گفت: از نظر من امیرکبیر یک مدیر عملیاتی بود.


به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه در مراسم افتتاح تالار و همایش یادمان میرزا محمدتقی خان امیرکبیر فراهانی که با حضور علی دارابی قائم مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در مجموعه جهانی کاخ گلستان برگزار شد در سخنانی گفت: از وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی که نسبت به برگزاری همایش یادمان امیرکبیر اقدام کرده است تشکر می‌کنم و اعتقاد دارم که شخصیت امیرکبیر باید به خوبی به همگان معرفی شود.
حجت‌الاسلام خسروپناه افزود: از همه مسئولان این وزارتخانه خصوصا آقای دارابی تشکر می‌کنم. انصافا آقای دارابی در این مدت که مسئولیت قائم مقامی وزیر را در این وزارتخانه برعهده گرفته کارهای ارزشمندی انجام داده است.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: امیرکبیر در دورانی زندگی کرد که ایران در آن دوران با تفکر مدرن مواجه شد و چالش سنت و مدرن شکل گرفت. در آن زمان سه جریان جدی شکل گرفت که یکی جریان غرب‌ستیزی، یکی جریان غرب‌گرایی و یکی دیگر نیز جریانی بود که نه غرب‌زده بودند و نه غرب‌گرا و یکی مثل امیرکبیر معتقد بود که فرهنگ ایرانی اسلامی باید حفظ شود و موضوعات خوب غربی نیز مورد استفاده قرار گیرد.
وی افزود: یکی از دستاوردهای مهم غرب علم است و کسی مثل امیرکبیر با ایجاد مدرسه دارالفنون موضوعات و دستاوردهای خوب مثل علم‌آموزی را مورد توجه قرار می‌دهد. امیرکبیر تئوریسین نبود بلکه یک مدیر عملیاتی بود.
خسروپناه خاطرنشان کرد: شخصیت ارزشمند امیرکبیر نیاز شناخت بیشتر است و همه باید معرفی این شخصیت مهم تاریخی به نسل‌ جدید تلاش کنیم.

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7