کد خبر: 22390| تاریخ انتشار: شــنـبـه ، ۲۳ اردیبهشت سال ۱۴۰۲ | ساعت ۱۴:۳۷:۰ | تعداد بازدید: ۴۳۹

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها گفت: دانشگاه‌ها نقش مهمی در تربیت نسل آینده‌ساز کشور دارند.
مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه‌ها، در اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری کشور که در شیراز در حال برگزاری است، رؤسای دانشگاه‌ها را سکان‌داران مهم عرصه تعلیم و تربیت دانست که نقش مهمی در تربیت آینده‌سازان کشور دارند.
رستمی، رؤسای دانشگاه‌ها را مهم‌ترین سکانداران این عرصه عنوان کرد و گفت: اگر آیین‌نامه استخدامی دانشگاه به دنبال هیچ مهارتی برای برطرف کردن نقص‌ها نباشد، غلط است، اگر اسناد، تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌هایمان این اتصال و بهم پیوستگی را داشت به گونه‌ای که هر کدام بخشی از این نظام حکمرانی آموزش عالی را پر کند، آن هنگام می‌توانیم بگوییم با اهداف انقلاب به هدف می‌رسیم.
وی رؤسای دانشگاه‌ها را مجری این مسئله دانست و افزود: فرصتی خداوند برای نگاهبانی سنگربانی در یک عرصه بسیار مهم به ما داده است. باید قدر آن را بدانیم و طبق فرمایش رهبری در اقدامات خود تعارف و ملاحظه نداشته باشیم آن هم در مسائلی که نباید ملاحظه داشت.
رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها با تأکید بر این که اخلاص شرط توکل به خدا و استعانت از اوست که نتیجه آن هم برکت ماندگار خواهد بود، گفت:‌ از بخشی از دستاوردهای نظام و انقلاب، دانشگاه‌ها و دانشمندان خود در عرصه‌های دفاعی و صنعتی بازدید داشتیم که همه این‌ها افتخارات ماندگار هستند.
 رستمی در ادامه با اشاره به سند دانشگاه اسلامی گفت: دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و برخی دیگر جزو تلاشگران تحقق و تدوین این سند هستند که در آن نگاه جامعی به مسائل شده است و به وسیله آن هر کار آموزشی، پژوهشی و مدیریتی حتماً مؤثر خواهد بود.
وی با یادآوری این که نظام‌های فرهنگی، پژوهشی و مدیریتی در سند دیده شده است، افزود: دانشگاه اسلامی مجموعه‌ای از اجرای اسناد به هم پیوسته و بر روی هم تأثیرگذار است. بنابراین باید در اسناد تدوین شده این ملاحظه وجود داشته باشد و بر اساس این اتفاق بیفتد و نتیجه آن هم  رضای رهبری و امام زمان(عج) باشد.

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7