کد خبر: 22379| تاریخ انتشار: پنـج شنبه ، ۲۱ اردیبهشت سال ۱۴۰۲ | ساعت ۱۲:۴۶:۰ | تعداد بازدید: ۷۷۰

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره راهکارهای استفاده از جبهه مردمی بیان کرد: جبهه مردمی وارد میزهای تخصصی ستادهای شورای عالی انقلاب فرهنگی شوند.



به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه در نشست فعالان جبهه فرهنگی استان فارس اظهار کرد: سفرهای استانی برای ارتباط‌گیری با اعضای هیئت علمی، جبهه مردمی و شورای فرهنگ عمومی صورت می گیرد.
وی یکی از راه‌های گفتمان‌سازی را گفتگو کردن دانست و افزود: باید تمرین کنیم که حرف‌های همدیگر را بشنویم. البته برخی بدون مطالعه درباره اسناد شورای عالی انقلاب فرهنگی نظر می‌دهند و قضاوت می‌کنند، انتظار داریم اعضای جبهه مردمی به ما کمک کنند و اسناد را به دقت بخوانند و نقد دقیق ارائه دهند.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به روزآمدسازی اسناد این شورا بیان کرد: خوشبختانه از حدود یک ماه پیش روزآمدسازی سند نقشه جامع علمی کشور و سند آموزش و پرورش را آغاز کرده‌ایم، بعدا مقام معظم رهبری هم فرمودند که این اسناد بازنویسی شوند به لطف خداوند توانسته‌ایم در منظومه فکری مقام معظم رهبری حرکت کنیم.
استاد خسروپناه اضافه کرد: برخی از دوستان فرهنگ را فقط فرهنگ خوب می‌دانند، در حالی که فرهنگ اجتماعی ممکن است مسائلی وجود داشته باشد که از نظر ما مناسب نباشد اما وجود داشته باشد.
وی ادامه داد: رویکرد جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی پیوند با جبهه مردمی است، این پیوند فقط در تصدی‌گری نیست بلکه در سیاست‌گذاری و تنظیم‌گری با جبهه مردمی پیوند خواهیم داشت.
استاد خسروپناه اعلام کرد: دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی هم اکنون متشکل از چهار ستاد علم و فناوری، فرهنگ و اجتماعی، تعلیم و تربیت و خانواده و زنان است، در این ستادها جبهه مردمی حضور دارند تا در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری نقش داشته باشند.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: نخبگان در جبهه مردمی حضور دارند و خوشبختانه اکثرا تحصیلات عالیه دارند. در حکمرانی فرهنگی اجتماعی باید از جبهه مردمی استفاده کنیم.
وی درباره راهکارهای استفاده از جبهه مردمی بیان کرد: اعضای جبهه مردمی فعال عضو چهار ستاد دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی شده‌اند. فردی به‌عنوان رابط جبهه مردمی و دبیرخانه انتخاب شده است، سفرهای استانی و شنیدن حرف‌های اعضای جبهه مردمی نیز در جهت به‌کارگیری این جریان مردمی است.
استاد خسروپناه به اشاره به ایجاد میزهای تخصصی در ذیل ستادهای دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: 100 میز تخصصی و موضوعی را طراحی کرده‌ایم که همگی شورای اندیشه‌ورز مربوط به خود را دارند، این افراد سندهای مربوطه را تدوین می‌کنند.
 دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: برخی می‌گویند به سند جدید نیاز نداریم که حرف غلطی است کشورهایی مانند آمریکا، چین و ژاپن تا 500 سند هم نوشته‌اند این درحالی است که ما چهار سند اصلی داریم و بقیه اسناد فرعی هستند، حداقل به 100 سند فرعی نیاز داریم.
وی با اشاره به سند امنیت غذایی گفت: سند امنیت غذایی سند مهمی است چرا که 70 درصد محصولات کشور وارداتی است و اگر این روند ادامه پیدا کند به کشور آسیب جدی وارد می‌شود. اتحادیه اروپا وقتی متوجه شد که با جدیت در این سند فعالیت داریم و آن را مصوب کردیم بنده را تحریم کرد چرا که متوجه شده‌اند که می‌خواهیم جلوی آسیب جدی را بگیریم. آنها بدشان نمی‌آید که ما درگیر مسئله عفاف و حجاب باشیم و از تصویب اسناد مهمی نظیر سند هوش مصنوعی و سند امنیت غذایی غافل شویم.
استاد خسروپناه با اشاره به برنامه توسعه هفتم و گنجاندن موضوعات فرهنگی در این برنامه اظهار کرد: خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته و تاکیدات رئیس جمهوری مقرر شده که اولویت‌های فرهنگی نیز به این برنامه اضافه شود.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر وجهه قرارگاهی این شورا تاکید کرد: قرارگاه شدن شورای عالی انقلاب فرهنگی مطالبه جدیدی است که ازسوی مقام معظم رهبری عنوان شده است، قرارگاه لوازمی دارد که یکی از انها بودجه است باید بخشی از بودجه صرف فعالیت‌های فرهنگی شود تا نتیجه مورد انتظار حاصل شود.
استاد خسروپناه با تاکید بر خلاء فناوری عملیاتی گفت: عفاف و حجاب مسئله مهمی است در این زمینه باید فناوری‌های عملیاتی را به‌کار گیریم یکی از این فناوری‌های نرم، راهیان پیشرفت بود که اتفاقا نتیجه داده است باید به دنبال اقدامات این چنینی باشیم. باید در میان جوانان و بانوان به دنبال فناوری های عملیاتی باشیم تا بتوانیم به نتایج مورد نظر دست یابیم.

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7