کد خبر: 22012| تاریخ انتشار: چهارشنبه ، ۲۶ بهمن سال ۱۴۰۱ | ساعت ۱۱:۲۸:۰ | تعداد بازدید: ۳۸۸

نشست حجت الاسلام والمسلمین دکتر عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با معاونان و مدیران سازمان صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار شد.
به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در این جلسه گزارش کاملی از وضعیت صنایع دستی کشور ارائه شد. مسئولان در این جلسه به ۱۸ رسته صنایع دستی شامل مواردی مثل صنایع چوبی، حصیری، استخوان، مینا کاری و فلزکاری اشاره کردند.
در این جلسه به ماموریت‌های اصلی سازمان پرداخته شد، از جمله اینکه نشان هنری و نشان جغرافیایی ایجاد شود.
در ادامه مدیران سازمان صنایع دستی تاکید کردند که ۷۵ درصد از صنایع دستی توسط بانوان تولید می‌شود و تقریباً به‌همین میزان نیز جمعیت بانوان از صنایع دستی بهره می‌گیرند.
در ادامه برخی از مدیران سازمان صنایع دستی به مشکلات موجود در این حوزه از جمله کامل نبودن بیمه تامین اجتماعی برای فعالان صنایع دستی روستایی، مشکلات سرمایه‌گذاری در حوزه صنایع دستی، مشکلات در حوزه صادرات و لزوم تاسیس بازارچه دائمی صنایع دستی در استان‌ها تاکید کردند.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در این جلسه ضمن خوش آمدگویی به مسئولان سازمان صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، درخواست ایجاد میز صنایع دستی در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی را مطرح کرد و خواستار تنظیم سند جامع صنایع دستی شد.
حجت الاسلام و المسلمین خسروپناه با بیان اینکه لازم است در این زمینه نظریه صنایع ‌دستی تعریف شود، عنوان کرد: این نظریه ذیل نظریه فرهنگی باید تعریف شود، در کشور ما نظریه‌های فرهنگی مختلفی وجود دارد، باید از نظریه‌های فرهنگی مقام معظم رهبری، علامه جعفری و سایرین استفاده شود.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بر حکمی‌سازی صنایع دستی تاکید کرد و گفت: تمام کارهای و معماری باید مبتنی بر حکمت و ادبیات انتخاب شود.
 

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7