کد خبر: 21592| تاریخ انتشار: چهارشنبه ، ۹ آذر سال ۱۴۰۱ | ساعت ۱۱:۱۶:۰ | تعداد بازدید: ۲۸۹

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اهمیت شجره طیبه بسیج، گفت: سلاح غرب در جنگ شناختی، سلاح شبکه‌ای است، این حرکت شبکه‌ای، پاسخ شبکه‌ای طلب می‌کند و اینجاست که جایگاه و اهمیت شجره طیبه بسیج نمایان می‌شود.
محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در نشست بسیج اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی که در سالن شهیدمطهری سازمان مرکزی برگزار شد، با تبریک هفته بسیج و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جهاد علمی به ویژه شهیدان شهریاری و فخری‌زاده گفت: این عزیزان تنها به این علت شهید شدند که علم را برای استقلال کشور بکار گرفته بودند. شاید امروز جای پیام نهضت استادی خالی باشد که پس از ۱۳ سال بگوید این شهدا به کدامین گناه کشته شدند و چرا نظام استکبار جهانی حضور چنین دانشمندانی را برنمی‌تابد.
وی با ارائه تحلیلی درخصوص وقایع اخیر و نقش و رسالت امروز بسیج، تصریح کرد: غرب در تمدن بوجود آمده خود که سه سده عمر دارد، دوران مختلفی را از سال ۱۷۸۰ تجربه کرد. این ۲۸۰ سال را می‌توان به ۵ دوره ۵۰ ساله تقسیم کرد که دوره اول مربوط به انقلاب صنعتی است که با اختراع ماشین بخار آغاز شد و دوره بعد با ساخت راه‌آهن، اختراع تلگراف و صنایع فولاد با عرصه سرمایه‌داری همزمان شد. دوره سوم مربوط به عصر امپریالیسم است که مقارن با اختراع برق و ساخت خودرو و ماشین است. دوره چهارم پایان عصر امپریالیسم بود که مصادف با جنگ سرد شد و دوره پنجم نیز که از سال ۲۰۰۰ آغاز شده، مربوط به جهان شبکه‌ای است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: در دل عصر سرمایه‌داری، کمونیسم و فاشیستم به عنوان عناصر اعتراضی به وجود آمد و به عصر امپریالیسم حمله‌ور شد. در این اثنی و در انتهای دهه جنگ سرد، انقلابی در ایران رخ داد که بنیان نه شرقی و نه غربی محور شعار آن بود. دو سال پیش از فروپاشی شوروی، امام راحل نامه‌ای خطاب به گورباچف نوشت و اعلام کرد که دوران کمونیسم به پایان رسیده و حرکت جدید و شجره طیبه در ایران سر برآورده که به دنبال اسلام ناب است. امام (ره) در آن نامه از گورباچف دعوت کرد که به جای پناه بردن به دامن غرب با منابع اسلامی آشنا شده و کتاب‌هایی به او معرفی کرد.
طهرانچی افزود: پس از فروپاشی شوروی و یکپارچه‌سازی اروپا، بحث جهانی‌سازی از سوی آمریکا مطرح شد و از ابتدای این دوره تنها نهضت اعتراضی و جنبش پایدار که مقابل آن ایستاد، انقلاب اسلامی ایران بود که به دست رهبری بزرگ، خردمند، دشمن‌شناس و عالم به زمانه هدایت و رهبری می‌شود.
وی با بیان اینکه غرب برای تحقق جهان شبکه‌ای، دین و خانواده و هویت و ملیت را مورد هدف قرار داده است، گفت: اتفاقی که با آن مواجه هستیم، این است که نظام استکبار جهانی این چهار مولفه را مورد هدف قرار داده تا بتواند دنیا را یکپارچه در اختیار خود بگیرد. به همین دلیل از سال ۲۰۰۰ با گسترش فضای مجازی، وارد این میدان شدند، اما در این مسیر با یک نقطه فکری چالشی مواجه شدند که داعیه‌دار آن ولی فقیه انقلاب اسلامی ایران است. همانطور که مقام معظم رهبری در دیدار اخیرشان با جمعی از بسیجیان اشاره فرمودند، طراحی آمریکایی‌ها این بود که شش کشور عراق، سوریه، لبنان، لیبی، سودان و سومالی را ساقط کنند تا درنهایت، امتداد و عمق راهبردی ایران در منطقه از بین برود و با تضعیف کشور،‌ درنهایت خود نظام جمهوری اسلامی ایران ساقط شود.
 طهرانچی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران باعث خنثی شدن این طراحی آمریکا شد. سال ۲۰۰۰ غربی‌ها گفتند عرصه جنگ سرد تمام شده و شعار جنگ جهانی علیه تروریسم را شروع کردند، اما در سال ۲۰۱۹ خلاف این ادعا عمل کرده و سردار مبارزه با تروریسم حاج قاسم سلیمانی را به شهادت رساندند. در این حوادث چیزی جز بزرگی جمهوری اسلامی ایران نمایان نیست؛ البته تحریم‌های شدید علیه کشورمان و ناکارآمدی مدیریتی در حوزه اقتصاد آسیب‌هایی به همراه داشته اما اینها نباید باعث شود حرکات بزرگ کشور را نبینیم.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: واقعیت این است که غرب به دنبال از بین بردن نهاد مهم خانواده است و به همین دلیل جنسیت را در مقابل زوجیت قرار داده و ازدواج را بی‌ارزش جلوه می‌دهد. غربی‌ها به منظور دستیابی به اهداف خود، برای جنسیت تئوری‌پردازی می‌کنند و می‌گویند باید از خانواده، دین، هویت و ملیت گذشت. سلاح غرب در جنگ شناختی، سلاح شبکه‌ای است و از این طریق به دنبال برهم زدن نظم و ایجاد اغتشاش هستند. این حرکت شبکه‌ای، پاسخ شبکه‌ای طلب می‌کند و اینجاست که جایگاه و اهمیت شجره طیبه بسیج به عنوان شبکه‌ای که امام راحل آن را پایه‌گذاری کرده و مقام معظم رهبری رشد داده‌اند، نمایان می‌شود.
طهرانچی در پایان گفت: براساس آموزه‌های قرآن؛ طاغوت همواره می‌خواهد از نور به ظلمت برود، اما اگر به ولی حق ایمان داشته باشیم، از ظلمت به نور هدایت خواهیم شد. واقعیت این است که کار ما در جنگ ترکیبی تازه شروع شده است. در فضای جنگ شناختی نباید پشت به دشمن کرد بلکه باید با اطاعت، استجابت، عدم خیانت، تقوا و ذکر خداوند و ثابت قدم بودن درمقابل دشمنان ایستادگی کرد.

منبع:روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7