کد خبر: 21518| تاریخ انتشار: یـک شنبه ، ۲۹ آبان سال ۱۴۰۱ | ساعت ۱۲:۴۳:۰ | تعداد بازدید: ۴۴۸

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: وزارت جهاد کشاورزی نظام جامع آموزش کشاورزی را به طور کامل در کشور اجرایی می‌کند.
محمدعلی زلفی گل در حاشیه جلسه امروز (یکشنبه) شورای برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم در جمع خبرنگاران درباره مصوبات این جلسه افزود: در این جلسه تصویب شد که نظام جامع آموزش کشاورزی بر اساس قانون مصوب سال ۱۳۸۹ در مجلس شورای اسلامی توسط وزارت جهاد کشاورزی به طور کامل اجرایی شود.
وی افزود: در جلسه امروز براساس تفاهم‌نامه‌ای که با وزارت جهاد کشاورزی امضا و برنامه‌های ارائه شده به تصویب رسید و از این به بعد میزان نیازی را که وزارت جهاد کشاورزی در مقاطع مختلف اعلام می کند یکی از ملاک های پذیرش دانشجویان در مقاطع مختلف در رشته های مورد نظر خواهد بود.
وزیر علوم ادامه داد: در این جلسه همچنین ضرورت توجه ویژه به رشته های بین رشته ای و چند رشته ای در فرا دانشکده‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد که رشته های برنامه محور در دستور کار وزارت علوم در تعدادی از دانشگاه هایی که شرایط لازم را برای جذب نخبگان در داخل و خارج از کشور دارند، اجرا شود.
زلفی گل یادآور شد: رشته هایی که به تازگی تصویب شده کاملاً بر اساس نیازهای کشور و در علوم نوپدید و نوظهور است که در راستای گسترش دانش جدید در کشور خواهد بود.
وی درباره بازار کار بین رشته ای هم گفت: قرار شد در این مصوبه این رشته ها بر اساس نیاز پیگیری و تصویب شود. این رشته ها دائمی نخواهند بود و بر اساس نیاز کشور تشکیل می شوند و  زمانی که نیاز نباشد دیگر  این رشته ها ادامه نخواهند داشت مانند رشته هایی که در دانشگاه جامع علمی کاربردی بر اساس نیاز تشکیل و آموزش داده می شود  و وقتی که نیاز نباشه رشته های جدید جایگزین می‌شود.
وزیر علوم خاطرنشان کرد: این موضوع قرار است در تعدادی دانشگاه ها که متقاضی وجود داشته باشد به صورت موردی انجام شود و اگر موفق بود و امکان توسعه وجود داشت در سایر دانشگاه ها توسعه داده شود.
زلفی گل همچنین درباره برگزاری کلاس های دانشگاه ها گفت: فعالیت های آموزشی همه رشته ها و گروه ها به همت جامعه فهیم و فرهیخته دانشگاهی به صورت حضوری  پیگیری می‌ شود. امیدواریم که به موقع بتوانیم امتحانات نیم ترم و پایان ترم را برگزار و ترم جدید تحصیلی را با نشاط و قوت و قدرت بیشتری آغاز کنیم. 

منبع:اداره کل روابط عمومی وزارت علوم

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7