وزیر آموزش و پرورش در دیدار با فعالان تولید نوشت افزار ایرانی اظهار کرد باید همه تلاش کنیم تا با حمایت از تولیدات داخلی در حوزه لوازم التحریر و نوشت افزار دانشآموزی، تاثیرات فرهنگی کالاهای غربی بر روی کودکان و دانش آموزان را خنثی کنیم.
یوسف نوری گفت: بر کسی پوشیده نیست که تصاویر و نمادهای گوناگون بر روی لوازم التحریر اثرات فرهنگی-تربیتی فراوانی در ذهن دانش آموزان دارد.
نوری ادامه داد: پیشنهاد می دهم با محوریت قرارگاه جهادی "عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر" و با مشارکت مجموعه های تولید کننده لوازم التحریر داخلی، مانند: کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان، خیرین، گروه های مردمی و جهادی و سایر نهادهای حاکمیتی و با کمک گرفتن از بستر شبکه دانش آموزی شاد، نیازمندی های دانش آموزان بی بضاعت و مناطق محروم و کم برخوردار را شناسایی و با مشارکت و حمایت مردم، خیرین و دستگاههای مرتبط، بسته های لوازم التحریر و نوشت افزار را به این دانش آموزان و بازماندگان از تحصیل هدیه نماییم.
وزیر آموزش و پرورش با تقدیر از تلاش ها و خلاقیت های مجموعه تولیدکنندگان نوشت افزار ایرانی-اسلامی، گفت: از طراحی و اجرای یک نشان اعتماد ساز بر روی لوازم التحریر استقبال میکنیم تا ضمن حمایت از کالاهای تولید داخل، دانشآموزان و خانوادهها را از کیفیت لوازم التحریر مطلع نماییم و همه بدانند که تولیدات با این نشان؛ قابل اعتماد و دارای پیوست فرهنگی است.
در ادامه این نشست، حمید رضا خان محمدی مشاور وزیر آموزش و پرورش و مسئول قرارگاه جهادی "عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر" با بیان اهداف قرارگاه در حوزه حمایت از دانش آموزان مناطق کم برخوردار، آمادگی کامل این قرارگاه را برای حمایت از مجمع نوشت افزار و تولیدات داخلی اعلام و از برنامههای تنظیم گری و تسهیل گری قرارگاه، بین مجموعه های فعال در این حوزه خبر داد.
وی افزود: هنرستان ها در مناطق کم برخوردار می توانند، بستری مناسب برای آموزش و تولید باشند و بخشی از ظرفیت های این دانش آموزان برای تولید لوازم التحریر به کارگرفته شود.
در این نشست فعالان حوزه نوشت افزار با بیان دیدگاهها و پیشنهادات خود، اظهار کردند: مهترین محور اثر فرهنگی استفاده از لوازم التحریر ایرانی بر دانش آموزان، تقویت روحیه خودباوری است که از همان ابتدای دوران یادگیری جمله "ما می توانیم" را مشق می کنند.
منبع:پانا