یوسف نوری گفت: بر کسی پوشیده نیست که تصاویر و نمادهای گوناگون بر روی لوازم التحریر اثرات فرهنگی-تربیتی فراوانی در ذهن دانش آموزان دارد.
نوری ادامه داد: پیشنهاد می دهم با محوریت قرارگاه جهادی "عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر" و با مشارکت مجموعه های تولید کننده لوازم التحریر داخلی، مانند: کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان، خیرین، گروه های مردمی و جهادی و سایر نهادهای حاکمیتی و با کمک گرفتن از بستر شبکه دانش آموزی شاد، نیازمندی های دانش آموزان بی بضاعت و مناطق محروم و کم برخوردار را شناسایی و با مشارکت و حمایت مردم، خیرین و دستگاههای مرتبط، بسته های لوازم التحریر و نوشت افزار را به این دانش آموزان و بازماندگان از تحصیل هدیه نماییم.
وزیر آموزش و پرورش با تقدیر از تلاش ها و خلاقیت های مجموعه تولیدکنندگان نوشت افزار ایرانی-اسلامی، گفت: از طراحی و اجرای یک نشان اعتماد ساز بر روی لوازم التحریر استقبال میکنیم تا ضمن حمایت از کالاهای تولید داخل، دانشآموزان و خانوادهها را از کیفیت لوازم التحریر مطلع نماییم و همه بدانند که تولیدات با این نشان؛ قابل اعتماد و دارای پیوست فرهنگی است.
در ادامه این نشست، حمید رضا خان محمدی مشاور وزیر آموزش و پرورش و مسئول قرارگاه جهادی "عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر" با بیان اهداف قرارگاه در حوزه حمایت از دانش آموزان مناطق کم برخوردار، آمادگی کامل این قرارگاه را برای حمایت از مجمع نوشت افزار و تولیدات داخلی اعلام و از برنامههای تنظیم گری و تسهیل گری قرارگاه، بین مجموعه های فعال در این حوزه خبر داد.
وی افزود: هنرستان ها در مناطق کم برخوردار می توانند، بستری مناسب برای آموزش و تولید باشند و بخشی از ظرفیت های این دانش آموزان برای تولید لوازم التحریر به کارگرفته شود.
در این نشست فعالان حوزه نوشت افزار با بیان دیدگاهها و پیشنهادات خود، اظهار کردند: مهترین محور اثر فرهنگی استفاده از لوازم التحریر ایرانی بر دانش آموزان، تقویت روحیه خودباوری است که از همان ابتدای دوران یادگیری جمله "ما می توانیم" را مشق می کنند.
|