کد خبر: 20124| تاریخ انتشار: دوشـنـبه ، ۲۹ فروردین سال ۱۴۰۱ | ساعت ۱۱:۱۸:۰ | تعداد بازدید: ۵۷۳

جدیدترین آمار سازمان ثبت احوال حاکی است با وجود متولدان 1400 شتاب کاهش رشد جمعیت کشور کم شده است، موضوعی که روز گذشته بهانه پرداختن به موضوع جمعیت در گفتگوی ویژه خبری رسانه ملی شد.
محمدجواد محمودی رئیس کمیته مطالعات جمعیتی شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفتگوی تلفنی با بخش خبری نیمروزی شبکه یک گفت: تا زمانی که نرخ باروری را تا بیش از حد جایگزینی افزایش ندهیم نمی توانیم از نگرانی جمعیتی بیرون بیاییم. این همان موردی است که هدف قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت هم هست.

قانون جوانی جمعیت که از نگاه کارشناسان موثرترین تسهیل گر فرزندآوری برای خروج از ابر بحران جمعیتی کشور است حالا بعد از گذشت پنج ماه از تصویبش همچنان معطل تشکیل ستاد ملی جمعیت و تعیین یک دبیر برای آن است. بررسی عملکرد دولت و نهادها و وزارتخانه های مکلف در این قانون هم نشان می دهد جوانی جمعیت هنوز نه اولویت مسئولان مربوط است و نه جدی گرفته می شود. این در حالی است که جبران بحران جمعیت کاملا وابسته به زمانی است که به سرعت در حال از دست رفتن است.
به گفته امیرحسین بانکی پور رئیس کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت تشکیل ستاد ملی جمعیت اما نباید مانع از کم کاری نهادهای مرتبط در انجام وظایفشان شود. نتیجه گفت و گوی جمعیتی شب گذشته دو وعده مشخص بود؛ اعلام زمان یک ماه و نیمه وزارت بهداشت برای هوشمندسازی سامانه حمایت از مادران باردار و فرصت یک ماهه مجلس برای مماشات با کوتاهی هایی که در اجرای قانون جوانی جمعیت صورت می گیرد.

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7