کد خبر: 19692| تاریخ انتشار: شــنـبـه ، ۲۳ بهمن سال ۱۴۰۰ | ساعت ۹:۵۹:۰ | تعداد بازدید: ۹۹۸

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در ادامه با تأکید براینکه اقتضائات و تلقیاتی که به دلیل تأسیس و توسعه تدریجی نهاد، از مأموریت آن در دانشگاه ایجاد شده، بسیار متفاوت از مأموریت واقعی آن است.
حجت الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، در مراسم تکریم و معارفه رئیس شورای استانی دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه های استان خراسان رضوی  گفت: بی تردید دانشگاه ها از حوزه های بسیار مهمی هستند که نهاد نمایندگی رهبری با دو مأموریت بزرگ نمایندگی رهبر معظم انقلاب و نمایندگی حوزه علمیه در آن حضور دارد.
وی با اشاره به اهمیت دانشگاه از دیدگاه رهبر معظم انقلاب، افزود: یکی از جاهایی که رهبر انقلاب فرمودند اگر در جایگاه رهبری نبودند، حتما در آن حضور می یافتند، سنگر دانشگاه است چنان که بعد از شهادت علامه مطهری(ره) نیز وقتی از امام خمینی(ره) سؤال شد که چه کسی می تواند خلأ حضور ایشان در دانشگاه را پر کند؟ امام فرمودند سیدعلی خامنه ای.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در ادامه با تأکید براینکه اقتضائات و تلقیاتی که به دلیل تأسیس و توسعه تدریجی نهاد، از مأموریت آن در دانشگاه ایجاد شده، بسیار متفاوت از مأموریت واقعی آن است، تصریح کرد: برخی با نگاه سکولاریزم، تصور می کنند نهاد رهبری در واقع بخش فرهنگی و دینی دانشگاه است در حالی که مطابق مطالبات رهبر انقلاب و اسناد بالادستی، رسالت ما زمینه سازی برای تحقق دانشگاه تراز انقلاب اسلامی می باشد.
حجت الاسلام والمسلمین رستمی با اشاره به ارائه دروس معارف به عنوان یکی از عرصه های فعالیت نهاد در دانشگاه ها، خاطرنشان کرد: به باور بنده، دین، فرهنگ و اعتقاد دانشجو در کلاس های غیر از دروس معارف، شکل می گیرد و کلاس های معارف می بایست صرفا پاسخ به نکات و پرسش ها باشد؛ اصولا اگر اساتید دانشگاه به وظیفه مربی گری و معلمی خود در تربیت انسان، عمل کنند و به فکر دانشجو باشند، نیازی نیست به دروس معارف در دانشگاه نخواهد بود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به خدمات حجت الاسلام والمسلمین آقائی زاده ترابی طی سال ها در نهاد رهبری در دانشگاه های خراسان رضوی ها اشاره و اظهار کرد: ایشان پیش از مسئولیت بنده در نهاد رهبری و از زمان مدیریت های پیشین، تقاضای استعفا داشتند اما از آنجا که حضور ایشان را مغتنم می دانستیم، موافقت نمی شد.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها با بیان اینکه تخلّق و تشرع حجت الاسلام والمسلمین آقائی زاده ترابی همواره برای ما الگو بوده است، افزود: این برنامه، آیین بزرگداشت ایشان است اما به معنای تودیع نیست چرا که به عنوان یکی از علما و پیشکسوتان که از همان بدو تأسیس نهاد، در مسئولیت های مهم ستاد و دفاتر، نقش مؤثری داشته اند، بعد از این نیز با فراغت بیشتر همراه نهاد رهبری خواهند بود.
حجت الاسلام والمسلمین رستمی در ادامه از حجت الاسلام مهدوی نسب به عنوان مدیری خوش فکر، منضبط و مورد اقبال همکاران و دانشگاهیان نام برد و ضمن آرزوی توفیق وی در مسئولیت جدید، تأکید کرد: در شرایطی که با جنگ شناختی و تحریف واقعیت ها مواجه هستیم و شوربختانه دشمن در این صحنه، مسلط تر بوده و مدیریت را در دست دارد، انتظار می رود هم مدیران نهاد و هم رؤسای دانشگاه ها، جهاد تبیین را که رهبر معظم انقلاب در دیدار با هیئآت دانشجویی مطرح کردند، مأموریت جدی خود بدانند و  برای این مأموریت مهم برنامه ریزی کنند.
گفتنی است در پایان این مراسم، ضمن تقدیر از خدمات حجت الاسلام والمسلمین آقائی زاده ترابی، حجت الاسلام والمسلمین جواد مهدوی نسب طی حکمی از سوی رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها، بعنوان رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان خراسان رضوی منصوب شد.

منبع:مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7