کد خبر: 18977| تاریخ انتشار: یـک شنبه ، ۷ آذر سال ۱۴۰۰ | ساعت ۸:۳۰:۰ | تعداد بازدید: ۷۱۰

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه زایش برای آینده باید در دستور کار بسیج اساتید باشد، گفت: بسیج اساتید باید زایش داشته باشد، لذا باید از هم اکنون از پتانسیل ورودی های دانشگاه‌ها که آینده سازان کشور هستند استفاده کنیم.
دکتر محمدعلی زلفی‌گل در نشست هم‌اندیشی شورای مرکزی بسیج اساتید کشور که با حضور اعضای این شورا در سالن شهدای جهاد علمی وزارت عتف برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته بسیج به ارائه تعریفی از بسیجی بودن پرداخت و گفت: بسیجی به فردی می‌گویند که رفتار، گفتار و کردارش باعث دوام و قوام نظام جمهوری اسلامی ایران شود.
وی افزود: با این تعریف، همه ایرانیان بسیجی هستند؛ البته سرآمد و الگوی بسیجیان، فرهیختگان و فرزانگان و اساتید بسیجی هستند.
وزیر علوم خاطرنشان کرد: در مدت ۳ ماه تصدی وزارت عتف به لطف خداوند بزرگ، فعالیت‌های منحصر به فردی با روحیه بسیجی و تفکر جهادی انجام شده است.
وی به تشکیل معاونت فناوری و نوآوری در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اشاره کرد و افزود: از این پس پارک‌های علم و فناوری، مباحث نوآوری و فناوری، اشتغال زایی و زایش شرکت‌های دانش بنیان در راستای رفع معضل بیکاری تحصیل کردگان زیر نظر این معاونت انجام خواهد شد.
دکتر زلفی‌گل بیان کرد: همچنین موفق به اخذ مجوز تأسیس صندوق علوم، تحقیقات و فناوری شده‌ایم تا برنامه‌های ارتباط جامعه با دانشگاه و جریان ارتباط صنعت با دانشگاه را معکوس کنیم.
وی در ادامه گفت: همچنین با هماهنگی و رایزنی با ستاد کل نیروهای مسلح مقرر شده است، سالیانه ۵ الی ۶ هزار دانش آموخته مرد دانشگاه‌ها، سربازی خود را در قالب طرح تحقیقاتی نیازمحور ارائه کنند.
وزیر علوم عنوان کرد: موضوع دیگری که در دستور کار داریم، ایجاد سامانه نظام ایده‌ها و نیازها (نان) است که با انجام آن انقلابی علمی رخ خواهد داد. این سامانه با این هدف ایجاد می‌شود که تمام نیازهای کشور در آن نمایه شود؛ به عبارتی نیازهای کشور از این طریق احصاء و پس از داوری توسط دانشگاه‌ها و ثبت، در دسترس اساتید دانشگاه‌ها قرار می‌گیرد. با اجرایی شدن این سامانه اتفاق مهمی رخ خواهد داد و به اساتید امتیازات گرنت و ارتقاء تعلق خواهد گرفت.
دکتر زلفی‌گل به بحث ضرورت یکپارچگی آموزش عالی اشاره کرد و گفت: اعتقاد دارم با این سبک و سیاق یکپارچگی در نظام آموزش عالی کشور ایجاد و از حالت جزیره‌ای خارج می‌شود.
وزیر علوم افزود: یکی از ویژگی‌های نظام ولایی آن است که حرف آخر را رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌زنند و هدایت و نظارت کامل بر امور دارد، در بحث آموزش عالی کشور نیز باید چنین باشد.
وی با بیان اینکه زایش برای آینده باید در دستور کار بسیج اساتید باشد، خاطرنشان کرد: بسیج اساتید باید زایش داشته باشد، لذا باید از هم اکنون برنامه‌ای داشته باشیم که از پتانسیل ورودی‌های دانشگاه‌ها که آینده سازان کشور هستند، استفاده کنیم.
دکتر زلفی‌گل با اشاره به اینکه باید تلاش برای انجام کارهای علمی مضاعف شود، اذعان داشت: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری متعلق به همه اقشار و تفکرات است و باید از همه نوع تفکر برای پیشبرد اهداف بهره برد. استفاده از جوانان نخبه انقلابی و ارزشی در اولویت قرار گیرد.
وزیر علوم تحقیقات و فناوری خطاب به مسئولان بسیج اساتید کشور گفت: باید طوری عمل کنیم که عملکرد، گفتار و رفتار ما جاذبه حداکثری داشته باشد.
 

منبع:اداره کل روابط عمومی وزارت علوم

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7