کد خبر: 18115| تاریخ انتشار: دوشـنـبه ، ۸ شهریور سال ۱۴۰۰ | ساعت ۱۳:۳:۰ | تعداد بازدید: ۱۱۶۰

گزارش جهانی فناوری و نوآوری ۲۰۲۱ منتشر شده است بر این اساس در مجموع کل، ایران رتبه ۷۱ جهان را در فناوری و نوآوری دارد.
گزارش جهانی فناوری و نواوری ۲۰۲۱، توسط کنفرانس توسعه و تجارت سازمان ملل متحد با همکاری نمایدگان هر کشور از دانشگاه‌ها سازمان‌های معتبر جهانی و سازمان‌های زیر مجموعه سازمان ملل متحد جمع آوری شده است.
پیشرفت‌های اخیر در فناوری‌های مرزی از جمله هوش مصنوعی، رباتیک، و بیوتکنولوژی پتانسیل فوق العاده‌ای برای توسعه پایدار نشان میدهد. در تمامی حوزه‌ها فناوری و نواوری و تکنولوژی را اگر استفاده کنیم آن حوزه به سرعت پیشرفت میکند پیشرفت در هر صنعت باعث رضایت مندی مردمان آن کشور و باعث رشد اقتصاد آن کشور میشود که میتوان صنعت پیشرفته آن کشور را در کشور‌های دیگر مشاهده کرد محصولاتی که تکنولوژی بالایی دارند و به کار‌ها سرعت میبخشند.
به عنوان مثال در صنعت خودرویی کشور ما فناوری و نواوری‌هایی وجود دارد که اگر در خودرو استفاده شود باعث میشود رضایت مندی مردم از ان خودرو بالا برود و این موضوع در اقتصاد و دسترسی به بازار خارجی را نیز برای ان خودرو فراهم میکند. امروز تاثیر فناوری و نوآوری در تمامی قسمت‌های زندگی بشریت نقش مهمی دارد.
این‌ها مواردی از مطالب این گزارش جهانی است در این گزارش تاثیر فناوری و نوآوری در حوزه‌های مختلف مورد ارزیابی قرارگرفته است و بیانگر این است که چه کشور‌هایی در حال توسعه اند و فناوری و نواوری در کشور‌های درحال توسعه باعث شده است که همه به صورت یکسان فناوری در دسترس ان‌ها نباشد و چگونه میتوان این موضوع را حل کرد.
در این گزارش ۱۵۸ کشور مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند.
در فناوری اطلاعات ایران رتبه ۸۲ را در جهان دارد و رتبه امریکا در این حوزه ۱۴ است.
رتبه جهانی ایران در مهارت‌ها ۷۴ و رتبه کره جنوبی ۲۷ است. مهم‌ترین قسمت در نوآوری و فناوری و استفاده از آن در تمامی صنعت‌ها و حوزه‌ها تحقیق و توسعه است که رتبه جهانی ایران ۳۷ و در صنعت رتبه جهانی ۱۳۰ از آن ایران است.
سرمایه گزاری بر روی فناوری و نوآوری چه دربخش خصوصی چه دولتی کشورمان رتبه جهانی ۵۳ را دارد. در مجموع کل ایران رتبه ۷۱ جهان را دارد و رتبه یک در دست آمریکا است.
نوآوری و فناوری اهمیت به شدت بالایی در توسعه و اقتصاد یک کشور دارد در امتیاز رده بندی کلی جهانی ایران جزء کشور‌های درحال توسعه رو به بالا است.
جمع بندی این اطلاعات توسط آنکتاد به این صورت است که در دسامبر سال ۲۰۲۰ کارشناسان و پژوهشگران از هر کشور در نشست انلاین که از ژنو مدیریت می‌شود نظرات و مشاوره و تحقیقات خود را به کارشناسانی که درحال تهیه گزارش جهانی فناوری و نوآوری ۲۰۲۱ در کشور‌های درحال توسعه و توسعه یافته برگزار شد، اطلاعات و تحقیقات خود را ارائه دادند.
در این نشست انلاین امیرعباس محمدی کوشکی سرپرست تیم اختراعات ایران که در STI Fourm نوآوری ملل متحد هم عضو است برای برسی شاخص‌های فناوری و نواوری که در صنعت‌های متفاوت باعث پیشرفت می‌شود مطالبی ارائه کردند.
 
گفتنی است؛ علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت کامل گزارش جهانی فناوری و نوآوری ۲۰۲۱، اینجا کلیک کنند.

منبع:خبرگزاری دانشجو

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7