کد خبر: 17603| تاریخ انتشار: چهارشنبه ، ۹ تیر سال ۱۴۰۰ | ساعت ۸:۵۷:۰ | تعداد بازدید: ۱۲۵۸

رئیس جهاددانشگاهی با تأکید بر اهمیت سازمان دانشجویان از ادغام مرکز گردشگری، مرکز امام و انقلاب و ولایت فقیه جهاددانشگاهی در این مرکز خبر داد.
سیدحمیدرضا طیبی، رئیس جهاددانشگاهی در چهل و پنجمین جلسه شورای مرکزی سازمان دانشجویان، این سازمان را از مجموعه‌های بسیار ضروری برای فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی جهاددانشگاهی در داخل دانشگاه‌ها دانست و گفت: مقرر شد به جهت تقویت بیشتر این سازمان، فعالیت‌های مرکز گردشگری، مرکز امام و انقلاب و ولایت فقیه جهاد دانشگاهی که مرتبط با حوزه دانشجویی است در این سازمان ادغام شود تا سازمان دانشجویان به یک سازمان قوی در جهاددانشگاهی و دانشگاه‌ها تبدیل شود.
وی ادامه داد: برای اثرگذاری بیشتر برنامه‌های فرهنگی، سازمان دانشجویان باید موضوعات مهم مد نظر را انتخاب و با کمک واحدهای مختلف جهاددانشگاهی شبکه‌سازی اولیه را انجام دهد و سپس واحدهای ما در استان‌ها نشر دهنده این فعالیت در دانشگاه‌های استان‌های خود شوند.
طیبی ضمن قدردانی از برگزاری مسابقات مناظره دانشجویان ایران، تصریح کرد: دانشجویان به عنوان مدیران آینده کشور باید در درجه اول یاد بگیرند به صورت علمی، منطقی و اخلاقی با هم صحبت کنند و بعد در مورد مسائل مهم کشور در حوزه‌های مختلف اظهارنظر کنند؛ از این رو سازمان دانشجویان با برگزاری مناظرات دانشجویی توانسته است این فرصت را در اختیار دانشجو قرار دهد تا با تحقیق و مطالعه در یک مسابقه علمی، از همین دوره ذهن خود را با مسائل آشنا کند.
وی با تأکید بر حمایت مجموعه جهاد دانشگاهی از مسابقات مناظره، گفت: آنچه که تاکنون شاهد بودیم مطرح شدن بحث‌ها و استدلال‌های قوی از سوی دانشجویان بوده است و این فرصت خوبی است تا با انتخاب موضوعات مناسب بتوانیم در راستای فرهنگ‌سازی نیز قدم برداریم و با ارائه نظرات موثر در جهت رفع مشکلات کشور و به دور از جبهه‌گیری‌های سیاسی به حاکمیت در تصمیم‌سازی درست کمک کنیم.
طیبی افزود: در حوزه محیط زیست نیز می‌توان با بهره‌گیری از ظرفیت دانشجویی فرهنگ‌سازی در حوزه‌های مختلف را سامان دهی‌کرد.
وی با بیان اینکه دانشجویان دارای روحیه و تفکر آرمان گرایی هستند، تأکید کرد: باید برنامه‌ریزی صورت‌گیرد تا با کمک دانشجویان سراسر کشور و ایجاد یک شبکه قوی دانشجویی، برای فرهنگ سازی در حوزه حفاظت و حمایت از محیط زیست کشور گام‌های موثری برداشته شود.
یادآوری می‌شود، چهل و پنجمین جلسه شورای مرکزی با حضور عیسی علیزاده، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی؛ مهدی عباسی، رئیس سازمان دانشجویان و سایر اعضای شورای مرکزی سازمان در حوزه ریاست جهاد دانشگاهی برگزار شد.
بررسی اساسنامه جدید سازمان و اعطا موافقت قطعی برای تشکیل شعبه سازمان در واحد گیلان و قزوین نیز از جمله مصوبات این جلسه بود.

منبع:ایکنا

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7