کد خبر: 16963| تاریخ انتشار: سـه شنبه ، ۳۱ فروردین سال ۱۴۰۰ | ساعت ۱۵:۲۶:۰ | تعداد بازدید: ۱۲۳۳

وزیر علوم با اشاره به فعالیتهای تاثیرگذار دانشگاهها در حوزه تولید گفت: کار تأثیر گذار و ماندگار دانشگاهها در حوزه تولید قراردادهایی است که برای حل مسائل با بخش‌های مختلف صنعت منعقد می شود.
دکتر منصور غلامی هر درباره فعالیت‌های تأثیر گذار دانشگاه‌ها در حوزه تولید در سالی که گذشت، گفت: آنچه که در بخش تولید برعهده دانشگاه‌ها قرار دارد، انتقال فناوری‌ها و دانش به تولید است. در این زمینه تلاش شده از طریق تقویت شرکت‌های دانش بنیان و کمک به بخش تحقیق و توسعه صنایع قراردادهای متعدد با بخشهای مختلف منعقد شود.
وی ادامه داد: همچنین سعی شده دانشگاه‌ها و مراکز علمی از طریق ارائه مشاوره به حل مسائل و مشکلات بخش تولید کمک کنند.
وزیر علوم گفت: شرکت‌های دانش بنیان ما به شکل‌های مختلف مورد حمایت بوده و برخی از این شرکت‌ها، تولید کننده نیز هستند به گونه‌ای که ما تولید کننده دستگاه‌های بسیار پیشرفته علمی در شرکت‌های دانش بنیان داریم.
وزیر علوم بیان اینکه کار تأثیر گذار و ماندگار دانشگاه‌ها در حوزه تولید بیشتر قراردادهایی است که برای حل مسائل و مشکلات با بخش‌های مختلف صنعت منعقد می‌شود، افزود: به عنوان مثال دانشگاه‌ها با وزارت نفت برای حل مسائل بخش پتروشیمی چندین قرار منعقد کرده‌اند که از تبدیل مواد اولیه نفتی اعم از گاز آغاز شده و شامل تولید سایر ترکیبات وارداتی از خارج از کشور می‌شود.
وی ادامه داد: دانشگاه‌های ما در بخش اکتشاف نفت و ساخت دستگاه‌ها در مجموعه‌های مختلف ورود کرده و همه امکانات مراکز دانشگاهی در اختیار بخش تولیدی بوده و هست.
دکتر غلامی گفت: مهم این است که مشخص شود در کدام بخش و چه سطحی باید کمک صورت گیرد و در مجموع دانشگاه‌های ما در این زمینه بسیار تلاش می‌کنند.

منبع:مهر

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7