کد خبر: 16897| تاریخ انتشار: چهارشنبه ، ۲۵ فروردین سال ۱۴۰۰ | ساعت ۹:۲۰:۰ | تعداد بازدید: ۱۵۲۴

بیمارستان مسیح دانشوری به عنوان جبهه مقدم مبارزه با ویروس کرونا در بیش از یک سال گذشته با تمام تلاش، همت و همراهی تمامی کادر درمانی فعالیت های خود را در این خصوص آغاز و ادامه داده است و در بخش های دیگر خدمت رسانی ضروری براساس دستورالعمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بیماران غیر کرونائی نیز ادامه دارد.
دکتر علی اکبر ولایتی امروز (سه شنبه)، از بخش‌های مختلف مرتبط با پیوند اعضاء بازدید و ضمن عیادت از بیماران، روند ارائه خدمات به بیماران غیر کرونائی و از جمله پیوند اعضاء را مورد بررسی قرار داد.
رئیس بیمارستان مسیح دانشوری با تاکید بر این که از ابتدای آغاز پاندمی کرونا تاکنون، این مجموعه با تمام توان در مقابله با ویروس منحوس کرونا ایستاده است گفت: تمامی کادر متخصص، درمانی، پزشکی، پرستاری و کلیه همکاران با وجود تمامی مشکلات و مخاطرات، دلسوزانه ایستادگی و تلاش نموده‌اند و خاضعانه از تمامی آنان تقدیر و تشکر می‌کنم و در عین حال ضروری است که در بخش‌های دیگر نیز روند درمانی و ارائه خدمات حداکثری به بیماران غیر کرونائی نیز پیگیری و با جدیت دنبال شود.
وی افزود: خوشبختانه در شرایطی که بیماری کووید-۱۹ بخش‌های داخلی، اورژانس و مراقبت‌های ویژه را در بیمارستان دکتر مسیح دانشوری تحت تاثیر قرار داده است و یکی از رسالت‌های بیمارستان، خدمت‌رسانی به آنان در زمینه تشخیص و درمان است اما سایر فعالیت‌های این مرکز جهت نجات جان بیماران ادامه داشته و از جمله خدمات رسانی به بیمارانی که نیازمند به پیوند عضو و در فهرست انتظار برای دریافت پیوند هستند ادامه دارد.  
بر اساس گزارش روابط عمومی بیمارستان مسیح دانشوری، در جریان بازدید ولایتی از بخش پیوند اعضاء نیز گزارشی از فعالیت‌های انجام شده ارائه شد و در پایان این بازدید، ولایتی نیز توصیه‌های لازم را به منظور ارائه خدمات حداکثری در این بخش با وجود ضرورت توجه ویژه به بیماران کرونائی ارائه کرد.
بر اساس این گزارش، واحد فراهم آوری اعضا و نسوج پیوندی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی که از سال ۱۳۸۳ در خصوص تهیه ارگان‌های مورد نیاز بیماران در لیست انتظار فعالیت می‌کند، در سال ۱۳۹۹ توانست ۸۰ مورد مرگ مغزی را با رضایت خانواده‌های بزرگوارشان به مرحله اهدای عضو برساند که با ایثار آنان تعداد سه ریه، پنج قلب، ۱۱۰ کلیه و ۷۲ کبد به بیماران در لیست انتظار پیوند اهدا شد.
در حال حاضر پیوند ارگان‌های حیاتی از قبیل قلب، ریه و کبد در بیمارستان دکتر مسیح دانشوری انجام می‌شود به طوری که از سال ۱۳۹۹ تاکنون چهار پیوند ریه و ۶ پیوند کبد انجام شده است.
در خصوص پیوند قلب از سال ۱۳۹۹ تاکنون ۲۰ مورد پیوند قلب انجام گرفته که سه مورد آن به صورت پیوندهای همزمان (قلب و ریه)، (قلب و کلیه) و (قلب و کبد) بوده است.
بر پایه این گزارش در ۲۰ روز اول فروردین ۱۴۰۰ این مجموعه توانسته ۱۱ مورد مرگ مغزی را به اهدا برساند که حاصل آن، فراهم آوری بالغ بر ۳۰ عضو پیوندی بوده که به سراسر نقاط ایران برای پیوند ارسال شده ضمن آن که در مدت یاد شده در این بیمارستان یک پیوند کبد، چهار پیوند قلب و یک پیوند ریه انجام شده است.  
انجام این پیوندها شرایط کاری مضاعفی را به بخش‌های مختلف از قبیل پرستاری، آزمایشگاهی و پشتیبانی تحمیل می‌کند اما شرایط کرونا سبب کاهش این فعالیت‌ها نشده و امید بیماران نیازمند به پیوند مورد توجه جدی قرار داشته است به طوری که در ایام کرونا ماهانه به طور متوسط هفت مورد اهدای عضو از افراد مرگ مغزی اجرایی شده است.
خانواده‌های افراد اهداء کننده در عین حال که خود داغدیده بودند با ایثارگری، رضایت به اهداء عضو عزیزان خود داده که بعد از طی مراحل قانونی، در واحد فراهم آوری اعضا مستقر در بیمارستان دکتر مسیح دانشوری اقدامات لازم انجام و بر اساس پروتکل‌های تخصیص عضو وزارت بهداشت، اعضای اهدائی به بیمارستان‌های سراسر ایران جهت پیوند به بیماران نیازمند منتقل شده است.

منبع:روابط عمومی بیمارستان مسیح دانشوری

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7