کد خبر: 16686| تاریخ انتشار: یـک شنبه ، ۲۴ اسفند سال ۱۳۹۹ | ساعت ۱۴:۵۱:۰ | تعداد بازدید: ۱۹۷۷

حجت الاسلام قرائتی با اشاره به اینکه متاسفانه جوانان ما امروز بی مهارت هستند و علم آنها خاصیتی ندارد، تاکید کرد: پادگان های ارتش باید جای مهارت آموزی باشد. مشکل کشور ما سواد نیست، همت و جگر است. ما نیازمند خط شکن هستیم.
حجت الاسلام محسن قرائتی در اختتامیه چهارمین دور از مسابقات تنویر در ارتش جمهوری اسلامی گفت: در مدیریت سفارش شده است که مدیر خوب کسی است که آینده را ببیند نه کسی که پشت سر را بنگرد. قرآن نیز تاکید می کند که آینده را ببینید، این بدان معنی است که آماده باشید. باید به کتاب هایی که نخوانده ایم، نگاه کنیم نه کتاب هایی که خوانده شده است. اگر حرف هایمان را قرآنی کنیم، بسیار برکت دارد.
 
رییس ستاد اقامه نماز با تقدیر از برگزاری مسابقه تنویر تفسیر سوره لقمان در ارتش گفت: مسابقه تنویر کبریت است و این کبریت باید به گاز و پختن غذا برای انسان متصل شود و تا خدا پیش برود.
 
وی با اشاره به استفاده از مساجد برای تفسیر قرآن خاطرنشان کرد: اکثر مساجد تفسیر قرآن ندارند در حالی که در هر مسجدی می توان 5 تا 10 دقیقه و در شب های قدر و ماه رمضان 20 دقیقه از تفسیر قرآن سخن گفت.
 
وی یادآور شد: تصور می کنیم تدبر و تفسیر قرآن مستحب است اما این گونه نیست. قرآن در مورد تفسیر و تدبر توبیخ می کند. تفسیر واجب است چون خدا توبیخ می کند.
 
حجت الاسلام قرائتی با اشاره به استفاده کاربردی از آیات و سوره های قرآن تصریح کرد: دو هزار و 600 نکته حقوقی در تفسیر سوره نور وجود دارد. در همین سوره 300 نکته مدیریتی نهفته است که همگی می تواند استفاده کاربردی در جامعه داشته باشد.
 
وی یادآور شد: متاسفانه جوانان ما امروز بی مهارت هستند و علم آنها خاصیتی ندارد. پادگان ها باید جای مهارت آموزی باشد. مشکل کشور ما سواد نیست، همت و جگر است. ما نیازمند خط شکن هستیم. خط شکن فقط در جبهه ها نباید باشد، در موضوع ازدواج چند نفر ابراهیم وار وارد شوند و این خط ها را بشکنند. ما نیازمند مدرک جسارت هستیم.
 
وی با اشاره به جمعیت روحانیون و طلاب و استفاده از این جامعه در تفسیر قرآن اظهار کرد: 10 هزار روحانی در کشور وجود دارد که همگی گزینش شده و مشکل اقتصادی ندارند. این افراد می توانند در تفسیر قرآن موفق باشند.
 
وی گفت: ما قرآن را نچشیده ایم. کسی که قرآن را بچشد، کتاب دیگری نمی خواند. سخنرانی های پنج تا 10 دقیقه ای از قرآن می تواند بسیار راهگشا باشد. قرآن را بچشیم و بچشانیم.
 
حجت الاسلام قرائتی یادآور شد: کار خود را پولی نکنیم. سربازان را در پادگان ها مورد عنایت قرار دهید. باید در برخی از پادگان ها با خط ویژه حرکت کنید زیرا فرصت سربازی کوتاه است و پس از آن دسترسی ای به آنها ندارید.

منبع:شبستان

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7