کد خبر: 16489| تاریخ انتشار: دوشـنـبه ، ۱۱ اسفند سال ۱۳۹۹ | ساعت ۱۴:۲۰:۰ | تعداد بازدید: ۱۵۲۸

نشست مشترک ریاست نهاد با روسای دانشگاههای استان و مسئولان دفاتر استانی دانشگاه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
 حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی در نشست مشترک رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با روسای دانشگاه های استان و مسئولان دفاتر نهاد در دانشگاههای استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی گفت: تحول عظیمی در آموزش عالی کشور بعد از انقلاب بوجود آمده و پیشرفتهای قابل توجه علمی نیز صورت گرفته است.
وی در ادامه بیان داشت: قبل از انقلاب، آمریکایی ها در کشور هر کاری دوست داشتند انجام می‌دادند و اکنون شرایط به گونه ای است که در مناظره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، موضوع ایران یکی از مباحث اصلی مناظره انتخاباتی است که این نشان دهنده اهمیت و جایگاه بین المللی این کشور است.
دکتر رستمی افزود: نهضت و جریان علمی که در اواخر جنگ تحمیلی به فرمان امام در کشور به راه افتاد و مقام معظم رهبری آن را به گفتمان ملی تبدیل کرد ، اکنون به نقطه اقتدار کشور تبدیل شده است
وی تصریح کرد: دشمنان ما ، پیشرفت علمی ایران را نقطه تهدید برای نظام سلطه گر می دانند و به همین دلیل اقدام به ترور دانشمندان ما می‌کنند ؛ حتی دانشگاههای برترکشور که در تولید دانش و فناوری فعال هستند نیز مورد تحریم قرار می‌دهند .
وی به جایگاه ایران در زمینه نانوتکنولوژی اشاره کرد و گفت: چهارمین کشور در زمینه نانوفناوری هستیم ؛ محصولات تولید شده در این بخش به کشورهای ژاپن، آلمان و چین نیزصادر می‌شود .
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور تاکید کرد: کشور ما سه سال متوالی رتبه ۱۶ جهانی و ۲ درصد از تولید دانش دنیا و ۳ درصد از تولیدمقالات علمی در دنیا را به خود اختصاص داده است .
وی به رسالت دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: دانشگاهها مسئولیت حل مسایل جامعه در زمینه های مختلف را بر عهده دارند.
دکتر رستمی گفت: تربیت کارشناس و نیروی متخصص نیز از دیگر وظایف و رسالتهای دانشگاه‌هاست که هنوزدر این بخش تا نقطه مطلوب فاصله داریم.
دکتر احمد عریان رئیس دانشگاه یاسوج در این نشست گفت: ۲۲ درصد نفت و گاز و ۱۰ درصد منابع آب کشور در این استان است و جنگلها و منابع طبیعی غنی دارد. وی ادامه داد: در زمینه گیاهان دارویی دومین استان کشور و در زمینه صنایع دستی نیز جز استانهای پیشرو بوده و پتانسیل بالایی برای گردشگری دارد.
دکتر عریان افزود: قبل از انقلاب مرکز آموزش عالی در این استان وجود نداشت و اکنون به برکت انقلاب دارای ۱۰۰۰ عضو هیئت علمی و ۴۰هزار دانشجو در مقاطع مختلف در این استان تحصیل می کنند.
وی به وضعیت دانشگاه یاسوج اشاره کرد و گفت: ۷ دانشکده با ۲۵۰ عضو هیئت علمی و ۶۵۰۰ دانشجو در دانشگاه یاسوج وجود دارد و رتبه‌های خوبی را در عرصه ملی و بین المللی بدست آورده است. دکتر عریان ادامه داد: دانشگاه یاسوج در دنیا جایگاه مطلوبی دارد و در رتبه بندی معتبر تایمز، مقام ۸۹ آسیا، رتبه ۳۰۰ دانشگاه برتر در رشته شیمی، رتبه ۳۶۴ در میان دانشگاههای سبز دنیا را بدست آورده است و ۳ عضو هیئت علمی این دانشگاه جز پراستنادترین اساتید دنیا هستند.
رئیس دانشگاه یاسوج به دانشگاههای نسل سوم اشاره کرد و گفت: دانشگاه یاسوج در زمینه حل مشکلات و مسایل اجتماعی، علوم پایه و دانش های با فناوری بالا و .... فعال است و بیش از ۱۰۰ طرح ارتباط با جامعه و صنعت با مبلغ ۳میلیارد تومان در حال پیگیری دارد و تا هشت برابر این مبلغ نیز ظرفیت وجود دارد. وی افزود: بر اساس آخرین ارزیابی موسسات معتبر، ۴۳۷ نفر از اساتید دانشگاههای ایران جزء یک درصد و دودرصد ازدانشمندان برتر دنیا بودند که از دانشگاه یاسوج نیز دو نفر در این فهرست حضور داشتند.
دکتر عریان تاکید کرد: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه به عنوان یک محور و ستون در کنار مدیران دانشگاه است.

منبع:مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7