کد خبر: 16219| تاریخ انتشار: یـک شنبه ، ۱۹ بهمن سال ۱۳۹۹ | ساعت ۸:۲۲:۰ | تعداد بازدید: ۲۰۲۷

دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دومین جلسه شورای مدیریت آموزش عالی استان اصفهان گفت: طرح ساماندهی آموزش عالی برای کیفی‌سازی هرچه بیشتر دانشگاه‌ها بویژه دانشگاه‌های کوچک در حال اجراست و هدف ما تخریب و تعطیلی نیست.
اصفهان، دکتر غلامی در این جلسه که به میزبانی دانشگاه اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: زمانی که دانشگاه‌های کوچک به دانشگاه‌های بزرگ متصل می‌شوند، بیشتر فعالیت‌های پژوهشی و فناوری انجام می‌دهند و کیفیت کار آنها افزایش می‌یابد.
وی با بیان اینکه مخالفت‌هایی که با طرح ساماندهی می‌شود بیشتر نگاه سیاسی دارد، تاکید کرد: دانشگاه‌های بزرگ نیز باید به دانشگاه‌های کوچک برای ارتقای کیفیت کمک کنند.
وزیر علوم با اشاره به اینکه مدیریت استانی آموزش عالی در راستای تفویض اختیارات به استان‌ها در حال اجراست، تصریح کرد: این امر به معنی انقطاع از مرکز نیست و وزارت علوم، هدایت کلان را به عهده دارد.
وی با بیان اینکه در مدیریت استانی تلاش می‌کنیم همفکری‌ها به سمتی رود که بتوانیم بخشی از وزارت علوم را به استان‌ها بیاوریم، گفت: نگاه ما، اثرگذاری هرچه بیشتر آموزش عالی در استان‌هاست.
دکتر غلامی با تاکید بر اینکه دانشگاه‌های پیام نور، علمی کاربردی و فرهنگیان نباید از چارچوب برنامه‌ای و ماموریت خود خارج شوند و از هم گسیختگی پیدا کنند، خاطرنشان کرد: مدتی دانشگاه پیام نور خارج شده بود که با آرامش در حال بازگشت است.
وی همچنین با اشاره به اینکه در دانشگاه‌های فرهنگیان و فنی‌وحرفه‌ای نسبت استاد و دانشجو چندان مناسب نیست، افزود: نامه به رهبر انقلاب برای دانشگاه فرهنگیان نوشتم و نگرانی‌هایی وجود دارد که در حال پیگیری هستیم تا شاخص‌های کیفی این دانشگاه از نظر تعداد اعضای هیئت علمی و دانشجویان بالا رود.
وی با بیان اینکه بخش آموزش عالی غیردولتی از لحاظ آماری پذیرش خوبی در زمینه دانشجو دارد، افزود: اما نگرانی ما درباره کیفیت کار این مراکز است زیرا اقتصاد و هزینه‌ها دغدغه اصلی آنهاست.
دکتر غلامی با اشاره به اینکه دانشگاه‌های آزاد اسلامی و غیرانتفاعی در حال رسیدن به تعادل است، تاکید کرد: تلاش ما این است که بخش غیردولتی از بین نرود بلکه به تعادل کمی و کیفی برسد.
وی با بیان اینکه همه گزارش‌های مربوط به دانشگاه‌های مختلف را به رهبرمعظم انقلاب و شورای عالی انقلاب فرهنگی منتقل کردیم، تصریح کرد: برنامه‌ها باید طوری کارشناسی شده باشد که در مدیریت بعدی آموزش عالی نیز باقی بماند و پیگیری شود.
دکتر غلامی همچنین در ادامه برنامه‌های سفر خود به استان اصفهان از دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه هنر اصفهان نیز بازدید کرد.

منبع: اداره کل روابط عمومی وزارت علوم

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7