کد خبر: 16200| تاریخ انتشار: شــنـبـه ، ۱۸ بهمن سال ۱۳۹۹ | ساعت ۹:۱۴:۰ | تعداد بازدید: ۱۴۵۲

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس گفت: خیران حوزه سلامت چند هزار نفر هستند که به معنای واقعی کلمه در سامان‌های مردم نهاد (سمن) فعالیت می‌کنند.
دکتر حسینعلی شهریاری افزود: اگر کمک‌های سالیانه آن‌ها را در نظر بگیریم از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان نیز بیشتر می‌شود.
وی گفت: موسسه خیریه امدادگران عاشورا نیز که امروز مجمع آن بود، تعداد زیادی خیر را دور هم جمع کرده است و خدمات زیادی به مددجویان می‌دهد و به بیماران سرطانی و صعب العلاج کمک‌های درمانی و بهداشتی می‌کند.
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: این موسسه طبق برنامه‌های پنج ساله سومی که تنظیم کرده، قرار است تا سال ۱۴۰۴، تعداد خیرین را به ۳۰ هزار نفر و میزان کمک‌های خیرین به بیماران خاص سرطانی و صعب العلاج را به ۱۷۵ میلیارد تومان برساند.
وی گفت: خوشبختانه تا پایان برنامه قرار است در ۳۲ استان و بیش از ۳۰ شهرستان شعبه داشته باشند.
دکتر شهریاری افزود: یک مشکلی که در مجموعه فعالیت موسسه خیریه وجود دارد این است که در تمام دنیا کسانی که در رابطه با کار خیریه هزینه می‌کنند از معافیت مالیاتی برخوردارند که متاسفانه این کار در کشور ما به طور کامل جا نیفتاده است البته برخی گروه‌ها معاف اند، اما بسیار اندک هستند.
وی گفت: چون مالیات در حیطه درآمد‌های دولت است و معافیت مالیاتی این افراد باعث کاهش درامد می‌شود، ما در مجلس در این خصوص نمی‌توانیم اقدام کنیم، خلاف قانون است.
دکتر شهریاری گفت: این پیشنهاد باید در دولت مطرح شود و به عنوان لایحه از طرف دولت به مجلس بیاید و تصویب شود و اگر این کار برای تمام خیران اعمال شود بسیار موثر است و خیران قبول دارند که دولت بر فعالیت آن‌ها نظارت کند.
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خیلی از سمن‌ها و خیریه‌ها نیز هستند که ثبت شده اند و دولت می‌تواند به فعالیت آن‌ها نظارت کند که از نظر ما این مشارکت‌ها در کار خیری که خیران انجام می‌دهند، باید تسهیل گر باشد.

منبع:خبرگزاری صدا و سیما

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7