کد خبر: 15497| تاریخ انتشار: چهارشنبه ، ۱۹ آذر سال ۱۳۹۹ | ساعت ۱:۲:۰ | تعداد بازدید: ۲۳۳۴

دکتر شهریاری: شورای عالی انقلاب فرهنگی خوشبختانه موفقیت‌های بسیاری داشته و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی طبق گفتۀ حضرت امام خمینی (ره) و بعد هم مقام معظم رهبری تأثیرات فراوانی داشته و بی‌شک این شورا، یکی از نهادهای پر خیر و برکت نظام جمهوری اسلامی است.
دکتر حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی طی گفتگویی با مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی پیرامون سی و ششمین سالگرد تشکیل این شورا اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با توجه به نیازی که به مسائل فرهنگی کشور می‌شد، حضرت امام خمینی (ره) ستاد انقلاب فرهنگی را ابتدا تشکیل داد که بعدها منجر به تأسیس شورای عالی انقلاب فرهنگی شد.
وی افزود: قرار بر این بود که شورای عالی انقلاب فرهنگی در کلیۀ امور مخصوصاً مسائل فرهنگی کشور تأثیرگذار باشد و در این زمینه حرکت کند. بعدها با توجه به نیازی که به‌واسطۀ انقلاب ایدئولویک اسلامی به‌رهبری حضرت امام خمینی (ره) به وجود آمده بود، می‌طلبید در زمینۀ مسائل فرهنگی کارهای جدی‌تری انجام شود.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: تصمیم بر این شد که وارد مسائل فرهنگی مثل دانشگاه‌ها، مسائل آموزشی و مسائل آموزش‌ و پرورش هم شوند. همۀ این توجهات به مسائل فرهنگی از آن‌جا اهمیت بیشتری پیدا می‌کرد که با توجه به پیشرفت زمان و تحولاتی که در دنیا اتفاق می‌افتاد، بتوانیم یک کشور مستقل باشیم و در چارچوب اهدافی که نظام مقدس جمهوری اسلامی تعیین کرده، حرکت کنیم و توان روی پای خود ایستادن را داشته باشیم و بتوانیم در مقابل زورگویان جهان هم مقاومت کنیم.
دکتر شهریاری تاکید کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی خوشبختانه موفقیت‌های بسیاری داشته و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی طبق گفتۀ حضرت امام خمینی (ره) و بعد هم مقام معظم رهبری تأثیرات فراوانی داشته و بی‌شک این شورا، یکی از نهادهای پر خیر و برکت نظام جمهوری اسلامی است.
وی افزود: رئیس جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی، رئیس جمهور است، ولی باز در قانون شورای عالی انقلاب فرهنگی پیش‌بینی شده که اگر رئیس‌جمهور نتواند حضور پیدا کند، یکی از سران قوای دیگر می‌تواند ریاست جلسه را به عهده بگیرد و این نشان‌دهندۀ اهمیت تشکیل این جلسات در مدیریت فرهنگی کشور است.

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7