کد خبر: 16153| تاریخ انتشار: دوشـنـبه ، ۱۳ بهمن سال ۱۳۹۹ | ساعت ۱۰:۴۴:۰ | تعداد بازدید: ۱۵۶۴

دکتر ناظمی اردکانی با بیان اینکه تکیه‌گاه اصلی نظام جمهوری اسلامی نیروهای مسجدی هستند، گفت: اجرای طرح‌هایی همچون ملی «ایران قوی» در استحکام و پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی ضروری و حیاتی است.
دکتر مهدی ناظمی اردکانی با اشاره به اینکه تکیه گاه اصلی نظام جمهوری اسلامی نیروهای مسجدی هستند، اظهار کرد: اصلی‌ترین عناصری که در جهت استقرار نظام اسلامی و مقابله با دشمنان فعالیت داشته اند، همین بچه های مسجد بوده اند و اجرای طرح ملی «ایران قوی» می تواند در کشف و شناسایی استعدادهای بچه های مسجد نقش اثرگذاری داشته باشد.
 
دبیر کارگروه مدیریت کلان دستگاه‌های فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: در دوران شکل گیری انقلاب اسلامی شبکه ارتباطی نیروهای مبارز و انقلابی با امام و رهبری، همین شبکه مساجد و بچه های مسجدی بودند، بنابراین در حال حاضر هم طرح هایی مانند «ایران قوی»می تواند برای استحکام نظام مقدس جمهوری اسلامی و پیشبرد انقلاب نه تنها موثر، بلکه ضروری، اثرگذار و حیاتی باشد و حیات و بقای نظام جمهوری اسلامی را تضمین  کند.
 
دکتر ناظمی اردکانی تاکید کرد: مجموعه نظام اسلامی باید نیروهای نخبه، متدین و متعهد مسجدی را کشف و شناسایی و به آنها تکیه کند و در آینده اصلی ترین مدیران کشور بچه های مسجد باشند، همان گونه که بسیاری از شهدای ما در دوران شکل گیری پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، فعالان مسجدی بوده اند.
 
دبیر کارگروه مدیریت کلان دستگاه‌های فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به جایگاه مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی گفت: اگر مساجد نبودند، انقلاب اسلامی شکل نمی گرفت، چراکه اصلی ترین پایگاه مقابله با رژیم شاهنشاهی، مساجد بودند. با نگاه به تاریخ صدر اسلام می توان به این نتیجه دست یافت که برچیده شدن نظام جهالت و بت پرستی به برکت حرکتی بوده که منتهی به ساخت مسجد النبی(ص) شد و نظام اسلامی هم برای آبادانی مساجد مستقر شد.
 
دکتر ناظمی اردکانی با اشاره به سخنان امام خمینی(ره) که فرمودند پیروزی انقلاب اسلامی برای اداره مساجد بوده است، تصریح کرد: مساجد، پیروزی انقلاب اسلامی را رقم زدند و ماهیت انقلاب با ماهیت مساجد پیوند خورده است و در گام دوم انقلاب هم مانند گام اول، نقش مساجد جدی و اساسی است، اگر چه در حال حاضر مساجد ما ضعف ها و مشکلاتی دارند که باید برای رفع آنها تلاش کرد، اما در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن به خوبی نقششان را ایفا کرده اند و پایگاه مستحکمی در دفاع از استکبار محسوب می شوند.
 
 وی در پایان خاطرنشان کرد: امروز همانند دوران اوایل انقلاب که دشمنی های دشمنان آشکار بود، نیست، بلکه در عصر کنونی دشمنی های آنها در ابعاد سیاسی، اجتماعی و اقتصادی است، بنابراین در این شرایط مساجد باید نقش خود را در جبهه اقتصادی، سیاسی و فرهنگی بدانند و با راهکاره های مقابله با دشمن آشنا شوند و آنها را به کار گیرند.

منبع:شبستان

لطفا کد زیر را وارد نمایید

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7