کد خبر: 16021| تاریخ انتشار: شــنـبـه ، ۴ بهمن سال ۱۳۹۹ | ساعت ۱۲:۲۵:۰ | تعداد بازدید: ۱۸۶۲

اعضای شورای شهر تهران معابری از شهر پایتخت را به نام "استاد دکتر علی شریعتمداری" و "استاد دکتر احمد احمدی" نام‌گذاری کردند.
به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در پنجاه و هفتمین و پنجاه و هشتمین جلسه کمیسیون نام‌گذاری و تغییر نام معابر و اماکن عمومی شهر تهران مبنی بر نام‌گذاری و تغییر نام برخی معابر شهر، در جلسه علنی 265 شورای شهر، به ‌اتفاق آرا با تغییر نام معابری به نام "استاد دکتر علی شریعتمداری" و "استاد دکتر احمد احمدی" موافقت شد.
در این جلسه بر اساس موافقت اعضا، کوچه شمشاد  در منطقه شش شهر تهران واقع در خیابان فلسطین، روبروی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی به نام دکتر علی شریعتمداری تغییر نام خواهد یافت.
دکتر علی شریعتمداری از ابتدای شکل گیری شورای عالی انقلاب فرهنگی، در سال ۱۳۵۹، به فرمان امام خمینی(ره) به عنوان یکی از هفت نفر عضو ستاد انقلاب فرهنگی منصوب شد، این ستاد که بعدها به شورای عالی انقلاب فرهنگی تغییر نام داد. ایشان از سال ۱۳۶۳ تا ۱۳۹۵ عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بود.
دکتر شریعتمداری استاد برجسته تعليم و تربيت كشور، اندیشمندی بود که می‌کوشید علوم تربیتی را در ایران شکل و رشد دهد، ایشان به پاس خدمات علمی و فرهنگی، نشان درجه یک تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران و لوح چهره ماندگار علمی کشور را نیز دریافت کرده بود و تدوین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مرهون زحمات آن استاد فرزانه است.
به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، وی مؤلف 22 جلد کتاب، مترجم، مؤلف اجتماعی، فرهنگی، مذهبی بوده ‌است، از جمله مهمترین آثار استاد می‌توان به کتاب‌های آموزش در حوزه و دانشگاه، روشنفکر کیست، تعلیم و تربیت اسلامی، جایگاه علوم انسانی در تولید علم، نقد آرا برخی از دانشمندان معاصر و سیاست و خردمندی اشاره کرد.
همچنین در ادامه دویست و شصت و پنجمین جلسه شورا، تغییر نام معبری در فرعی بزرگراه جلال آل رو به روی دانشگاه تربیت مدرس، به نام دکتر احمد احمدی به تصویب اعضای شورای شهر تهران رسید.
لازم به ذکر است که مرحوم استاد دکتر احمدی از مؤسسان دانشگاه تربیت مدرس بعد از انقلاب فرهنگی بودند.
دکتر احمد احمدی جزو هسته اولیه هفت نفره‌ای بود که برای تشکیل ستاد انقلاب فرهنگی از سوی امام خمینی(ره) معرفی شدند، ایشان تا پایان عمر پربار خود از اعضای فعال شورای عالی انقلاب فرهنگی بود.
وی مؤسس و استاد برجسته فلسفه، رئیس سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها(سمت) و عضو فرهنگستان علوم بود. از جمله آثار وی، می‌توان به تالیف و ترجمه کتاب‌های «بن‌لایه‌های شناخت»، «مختارات من نصوص الفلسفه الاسلامیه»، «نقد تفکر فلسفی غرب»، «تأملات در فلسفه اولی» و «تأسیس مابعدالطبیعه اخلاق» اشاره کرد.

لطفا کد زیر را وارد نمایید

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7