کد خبر: 15888| تاریخ انتشار: شــنـبـه ، ۲۰ دی سال ۱۳۹۹ | ساعت ۱۱:۲۹:۰ | تعداد بازدید: ۲۰۸۶

حجت الاسلام و المسلمین رستمی گفت: هر ملتی که قهرمانان واقعی را در درون خودش بپروراند و داشته باشد، این ملت زمینه قهرمان سازی حماسه سازی و قهرمان پروری بیشتری در خودش خواهد داشت
حجت الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی در ویژه برنامه " هم دانشگاهی" به مناسبت اولین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: وقتی مقام معظم رهبری بر ترویج مکتب حاج قاسم تاکید می کنند، یعنی ما با یک شخصی که به شهادت رسیده و دیگر در بین ما نیست مواجه نیستیم بلکه با یک مکتب روبه رو هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین  مصطفی رستمی افزود: وقتی از مکتب گفتگو می کنیم ، باید بدانیم کار تمام نشده است. در این مکتب قهرمانانی می آیند ، پرورش پیدا می کنند ، از خود حماسه به جا می گذارند و می روند.

وی با بیان اینکه هر ملتی با قهرمانانش شناخته می شود، چون ملت ها به الگو ، اسوه  و قهرمان و نماد نیاز دارند، گفت: و هر ملتی که قهرمانان واقعی را در درون خودش بپروراند و داشته باشد، این ملت زمینه قهرمان سازی حماسه سازی و قهرمان پروری بیشتری در خودش خواهد داشت و به فضل الهی اسوه ملتها و قهرمان ملت ها خواهد شد.

وی اضافه کرد: ویژگی های عظیمی در این قهرمان و قهرمانانی که با ایشان بودند وجود دارد که به نوعی ویژگی حماسی بیشتری به ما می دهد و آن جمع شدن صفات متضاد است. در قهرمانان بر امده از مکتب سلیمانی رحمت و عطوفت را در کنار شجاعت می بینیم؛ حماسه را در کنار حکمت و عرفان  می بینیم و ...مجموعه صفاتی که جمع شدنش در یک فرد حماسه ساز و قهرمان ساز است

وی تاکید کرد: شهید سلیمانی عالی ترین مظهری است که ما در زمان خود از این قهرمانان دیدیم . حاج قاسم چهره ای بود که در زمان حیاتش نیز یکی از محبوب ترین شخصیت ها بود.

از خداوند متعال خواستاریم که هم به ما توفیق استقامت در مسیر پر افتخار آن شهید عزیز را عطاء نماید و ملت شریف ما را همواره بهره‌مند از قهرمانانی اینچنین نماید.

منبع:مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7