کد خبر: 15865| تاریخ انتشار: چهارشنبه ، ۱۷ دی سال ۱۳۹۹ | ساعت ۱۱:۳۸:۰ | تعداد بازدید: ۲۴۰۸

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از اجرای طرح تمرکز زدایی در وزارت علوم خبر داد و گفت: در این طرح یکی از دانشگاه‌های استان به منظور انجام امور دبیرخانه‌‎ای در هر استان برگزیده می‌شود ولی این دانشگاه، برتری یا ریاستی بر سایر دانشگاه‌های استان ندارد.
دکتر منصور غلامی ضمن تشریح طرح تمرکززدایی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، تصریح کرد: این مسئله با موضوع ساماندهی مؤسسات آموزش عالی در جامعه مخلوط شده است در حالیکه فقط اجرای این دو طرح به لحاظی زمانی با یکدیگر هماهنگ شده است.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه در این طرح وزارت علوم در حال کاهش تمرکز گرایی از وزارت علوم و انتقال بخشی از مباحث مدیریتی به داخل استان‌ها است، افزود: این اقدام فقط برای تمرکز زدایی از وزارت علوم است.
بیشتر بخوانید:
نگرانی‌ها درباره «سند آمایش آموزش عالی» برطرف می‌شود/ هیچ واحد دانشگاهی تعطیل نخواهد شد
وی یادآور شد: برای این مهم شورای آموزش عالی در هر استان تشکیل می‌شود و همه اعضای تعریف شده در بخشنامه در این شورا حضور خواهند داشت. این شورا دارای یک دبیرخانه است که دفتر آن در یکی از دانشگاه‌های بزرگ استان مستقر می‌شود و این دبیرخانه صرفا به امور دبیرخانه‌ای و اداری می‌پردازد.
عضو کابینه دولت دوازدهم ادامه داد: بنابراین این دانشگاه‌ها ریاستی بر سایر دانشگاه‌های استان ندارند و فقط مسئولیت دبیرخانه‌ای در هر استان را عهده‌دار هستند؛ لذا نگرانی‌ها در این خصوص که دانشگاهی به عنوان دانشگاه مرجع در هر استان برگزیده خواهد شد، تلقی درستی نیست.

منبع:خانه ملت

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7