کد خبر: 15858| تاریخ انتشار: سـه شنبه ، ۱۶ دی سال ۱۳۹۹ | ساعت ۱۶:۳۴:۰ | تعداد بازدید: ۱۹۲۳

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: مکتب شهید سلیمانی به عنوان یک فرصت و ظرفیت در اختیار دانشگاه های ما قرار دارد و باید از این فرصت به بهترین شکل استفاده شود.
حجت الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در نشست هم اندیشی تخصصی روسای دانشکده ها و مدیران گروههای علوم تربیتی دانشگاه های سراسر کشور با موضوع " برنامه‌های پژوهشی _ تربیتی و مدلسازی تربیت جوانان با معیارهای سبک زندگی شهدا " اظهار کرد: در علوم تربیتی و مباحث مربوط به آن، دیدگاه قرآن معطوف به معرفی الگو و توجه به الگوهای عالی است.  قرآن به پیامبر به‌عنوان اسوه نگاه می‌کند و بر ادامه دادن این مسیر تاکید می‌کند.
حجت الاسلام والمسلمین رستمی با بیان اینکه نقش الگوها در علوم تربیتی و محور تعلیم و تربیت عالمانه باید تبیین شود، گفت: دانشگاه‌ها و اساتید دغدغه‌مند فرصت بزرگ و مسئولیت سنگینی برای معرفی ابعاد شخصیتی شهید حاج قاسم سلیمانی دارند.
وی اظهار کرد: اگر اساتید بتوانند در کلاس‌های درسی تخصصی، ذهن دانشجویان را به مولفه‌های تربیتی این شخصیت بزرگ توجه بدهند و جریانی اجتماعی از توجه به الگوهای عالی به خصوص شهید سلیمانی ایجاد کنند، قطعاً شاهد اتفاقات خوبی در زمینه‌های تولید محتوا و اثرگذاری تربیتی خواهیم بود.
حجت الاسلام والمسلمین رستمی افزود: یکی از کارهای اساسی دیگر سوق دادن پژوهش‌ها، رساله‌ها و پایان نامه‌ها به سمت شناخت و آشنائی با شخصیت شهید سلیمانی و شخصیت‌های نزدیک به ایشان است.
وی تاکید کرد: از دیگر فعالیت‌هایی که لازم است دفاتر نهاد و دبیران هم اندیشی پیگیری نمایند برگزاری جلسات هم اندیشی تخصصی با دعوت از کلیه اساتید و اعضاء هیئت علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی با موضوع روشهای الگوسازی و معرفی این شخصیت‌ها به دانشجویان و جوانان است
وی ادامه داد: فرصتی برای بهره بردن و استفاده داریم که معلوم نیست باز هم تکرار شود؛ جامعه انسانی به اسطوره، قهرمان و الگو برای انگیزه دادن، به حرکت واداشتن و نشان دادن مسیرها نیاز دارد.
وی گفت: ملت‌های بزرگ اسطوره‌ها و قهرمانان بزرگی دارند و جوامعی که اسطوره ندارند با جعل خبر و قهرمان سازی این موضوع را دنبال می‌کنند. گاهی این قهرمانان جعلی به قهرمانان ملت های دیگر هم تبدیل می‌شوند؛ سینمای هالیوود کارش همین قهرمان سازی ها و اسطوره سازی است اما در صحنه‌های واقعی از این قهرمان‌ها بی بهره هستند.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: خدا را شاکریم که شخصیت های قهرمانی داریم که علی‌رغم شهرت گریزی و اجتناب از دیده شدن، به عنصر و نماد قهرمانی تبدیل شده اند و نه تنها ملت ایران از سلایق و دیدگاه‌های مختلف بلکه ملت‌های دیگر منطقه نیز به دیده تحسین به او نگاه می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: این ظرفیت بزرگ در اختیار دانشگاه‌های ما و تخصص‌های مختلف علوم تربیتی، روانشناسی و ... است که با معرفی الگوی شهید سلیمانی نقش مهمی در بسط دیدگاه‌های او داشته باشند.

منبع:مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7