کد خبر: 15773| تاریخ انتشار: چهارشنبه ، ۱۰ دی سال ۱۳۹۹ | ساعت ۱۱:۱۷:۰ | تعداد بازدید: ۲۰۱۵

رئیس جمهور، شهید قاسم سلیمانی را قهرمان ملی، سرداری شجاع، کم نظیر، با درایت و به معنای واقعی کلمه معتدل خواند و تاکید کرد که رئیس جمهور و وزیر خارجه آمریکا از مسوولان اصلی این جنایت و ترور وحشیانه هستند و ملت ما به عنوان یک حق، تا گرفتن انتقام خون عزیزشان، از آنها دست نخواهند کشید.
حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت اظهارداشت: به شهادت رساندن شهید سلیمانی انتقام از جمهوری اسلامی ایران، استقلال کشورهای منطقه  و انتقام از آن ملت‌های بزرگی بود که در برابر توطئه‌های آمریکا و صهیونیسم ایستادند و آن توطئه را شکستند.
رئیس جمهور گروهک داعش را یک مشت مزدور صهیونیست ها و آمریکایی ها در منطقه خواند و تاکید کرد: آنها  نمی‌خواستند مساله داعش اینطور تمام شود، آنها می‌خواستند داعش حکومت منطقه را به عهده بگیرد به گونه ای که وقتی زخمی می شدند اسرائیلی‌ها اینها را در بیمارستانهای خود مداوا و مجددا تجهیز می کردند.
دکتر روحانی با بیان اینکه تنها کسانی که از به هم ریختگی، جنگ و ناامنی در منطقه سود می برند، صهیونیست ها و در مرحله بعدی آمریکایی ها هستند، گفت: در منطقه هیچکس از اینکه عراق، سوریه، لبنان، یمن و یا افغانستان ناامن باشد، سود نمی برد و از این ناامنی همه کشورهای منطقه به جز رژیم صهیونیستی ضرر می کنند.
رئیس جمهور افزود: اینها می‌خواستند از یک مرد بزرگی انتقام بگیرند که روبروی نقشه‌های آنها با درایت می‌‌ایستاد. بعضی‌ها فکر می‌کنند شهید سلیمانی یک سردار شجاع کم‌نظیر بود، این درست است اما تنها شهامت نیست، درایت او هم مهم است.
دکتر روحانی خاطرنشان کرد: ما با شهید سلیمانی از زمان جنگ و از سال 62 از نزدیک در دفاع هشت سال آشنا بودم و از سالهای 76، 77 که ایشان مسوولیت‌های جدید را به عهده گرفت تقریبا هفتگی همدیگر را در یک مقطعی می‌دیدیم، در این دوران ریاست جمهوری هم ملاقات‌های ما با ایشان در زمینه‌های مختلف زیاد بود. ایشان یک مرد با تدبیری بود، کاملا می‌فهمید، کاملا اهل تحلیل بود و سیاست منطقه و جهان را درک می‌کرد و به معنی واقعی کلمه معتدل بود نه در این خط بود نه در آن خط بود نه راست بود نه چپ بود.
رئیس جمهور تاکید کرد:شهید سلیمانی را هیچ جناحی نمی‌تواند متعلق به خودش بداند، شهید سلیمانی یک قهرمان ملی و افتخار برای کل ملت ایران، برای ملت‌های منطقه و برای مسلمانهای انقلابی است. البته آنها خواستند قهرمان ملی را از ما بگیرند اما به نظر من اشتباه کردند این قهرمان ملی ما قهرمان ابدی شد و برای همیشه در تاریخ ما شهید سلیمانی یکی از قهرمانان بزرگ تاریخی ماست.

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7