کد خبر: 15723| تاریخ انتشار: یـک شنبه ، ۷ دی سال ۱۳۹۹ | ساعت ۱۱:۳۱:۰ | تعداد بازدید: ۱۹۳۷

دکتر کی نژاد گفت: امکان جذب دانشجویان ایرانی غیر بورسیه مشغول به تحصیل در کشورهای خارجی فراهم است.
دکتر محمدعلی کی نژاد، رئیس هیئت عالی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره امکان جذب دانشجویان ایرانی غیر بورسیه که در کشورهای خارجی مشغول به تحصیل هستند، اظهار کرد: دانشجویان ایرانی که بورسیه نبوده اند و در کشور‌های خارجی مشغول به تحصیل هستند هم می‌توانند در فراخوان‌های جذب شرکت کنند.
این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: این افراد به هیئت‌های مرکزی جذب هیئت علمی پیام بدهند، ما بعد از ۲۴ ساعت بعد به آن‌ها پاسخ اده و شرایط را توضیح می‌دهیم.
به گفته این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، مبحث جذب نشدن این افراد در کشور اصلا درست نیست و نباید مطرح شود.  فضای جهش علمی کشور طوری است که تنها سلاح ما همین پیشرفت‌های علمی است. 
تعهدات بورسیه‌های بلاتکلیف جایابی نشده آزاد می شود
کی نژاد درباره تکلیف بورسیه‌هایی که حاضر به جایابی به مراکز پیشنهادی نشوند، گفت: اگر بورسیه‌ها هر جایابی که به آن‌ها پیشنهاد می‌شود را قبول نکنند، بورس و تعهدات فرد آزاد می‌شود. 
او تاکید کرد: بورسیه‌های دانشگاه‌ها برای جذب، باید ۷۰ درصد نمره آخرین فرد قبولی را کسب کرده باشند تا پذیرفته شوند. استاد دانشگاه شدن شرایطی دارد و وقتی فردی که شرایط لازم را دارد، نباید مانع جذب آن‌ها شویم. ما به دنبال رد افراد نیستیم، بلکه به دنبال جذب فرد به شرط احراز شرایط هستیم.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7