کد خبر: 15256| تاریخ انتشار: یـک شنبه ، ۲۵ آبان سال ۱۳۹۹ | ساعت ۱۴:۴۰:۰ | تعداد بازدید: ۳۰۰۹

جلسه 873 شورای فرهنگی ـ اجتماعی زنان و خانواده به ریاست دکتر کبری خزعلی رئیس این شورا در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی به صورت حضوری و ویدئو کنفرانس برگزار شد.
به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، دستور این جلسه به ادامه بحث و بررسی پیرامون برنامه هفتم توسعه در حوزه زنان و خانواده اختصاص داشت که اعضای جلسه پیشنهادهایی برای برنامه هفتم توسعه، با محوریت برنامه‌های حمایتی از ازدواج جوانان، فرزندآوری و افزایش تعداد فرزندان، حجاب و عفاف و... بر مبنای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و سیاست‌های مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه دادند.
در ادامه جلسه در خصوص موضوع پیشگیری از برخی سقط‌های غیرقانونی، بر بررسی دقیق، فقهی، حقوقی و پزشکی سقط جنین تأکید شد و اعضاء جلسه بر ضرورت پیگیری تا رسیدن به نتیجه قطعی تأکید کردند و در ادامه مقرر شد کلیه دستگاه‌های حوزوی و دانشگاهی و مسئولین مرتبط به بررسی ابعاد علمی، بهداشتی، فرهنگی، حقوقی و فقهی بپردازند و نظرات خود را به مسئولین ذی‌ربط اعلام کنند.
همچنین مقرر شد شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده به عنوان مسئول پیگیری مسائل فرهنگی، اجتماعی از قوه مقننه و قضاییه اهتمام به این مهم را خواستار شود و نسبت به موارد خلاف قانون و خلاف شرع اقدام قانونی لازم انجام شود.
پس از بحث و بررسی اعضاء پیرامون موضوع موارد مربوط به برنامه هفتم توسعه در حوزه زنان و خانواده، ادامه بررسی‌ و جمع‌بندی نهایی به جلسه بعد موکول شد.

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7