کد خبر: 14736| تاریخ انتشار: سـه شنبه ، ۸ مهر سال ۱۳۹۹ | ساعت ۱۱:۱۱:۰ | تعداد بازدید: ۲۰۲۷

دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در آیین رونمایی از گنجینه اطلاعات شهدای دانشجو تاکید کرد: یکی ازکارکردهای گرامیداشت شهدای دانشجو، انتقال میراث گرانقدر دفاع مقدس به نسل‌های جدید است.
در این آیین که پیش از ظهر امروز به صورت حضوری و مجازی در سالن شهدای جهاد علمی این وزارت برگزار شد، دکترغلامی با بیان اینکه مجموعه دستاوردهای دفاع مقدس یکی از گنجینه‌های غنی در دسترس ماست و بدون تردید آنچه تاکنون انجام شده، بخش کوچکی از این دریای بیکران است، اظهار داشت: خوشبختانه نسل جدید ما این ظرفیت را دارد که میراث دوران دفاع مقدس را به خوبی پاس بدارد و به نسل‌های بعد هم منتقل کند.
وزیر علوم با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار اخیر ایشان با فرماندهان دوران دفاع مقدس درخصوص لزوم کشف، ضبط و تولید آثار فاخر ازوقایع، ایثارگری ها و رشادت های دوران دفاع مقدس گفت: اگر نسبت شهدای دانشجوی دوران دفاع مقدس را که حدود چهار هزار نفر بودند با کل دانشجویان آن دوران محاسبه کنیم، به نتیجه قابل توجهی میرسیم که نشان از شور و اشتیاق دانشجویان به همراه سایر اقشار جامعه برای حضور در جبهه های حق علیه باطل بود.
دکتر غلامی افزود: حضور دانشجویان در جبهه های نبرد واقعاً چشمگیر بود و پس از این دوران هم دانشجویان بازگشته از جنگ با کوله باری از تجربیات و دستاوردهای ارزنده به خدمت در مراکز مختلف مشغول شدند.
وزیر علوم افزود: بزرگداشت شهدای دانشجو در اوایل دهه ۷۰ به صورت یادواره‌های شهدای دانشجو در دانشگاه ها انجام می‌شد، اما در اوایل دهه ۹۰ تدابیری اندیشه شد که انسجام و همدلی در این بخش به وجود بیاید و در همین راستا کنگره‌های ملی بزرگداشت شهدای دانشجو تشکیل شد.
وی با تاکید بر اینکه در ثبت و ضبط و تولید آثار فاخر از مجموعه گرانقدر دفاع مقدس باید بیشتر کار شود و در آینده با زحمات جامعه دانشگاهی گنجینه اطلاعات شهدای دانشجو تکمیل می‌شود، گفت: جای خوشحالی است که در میان جوانان جامعه و دانشگاه‌ها افرادی هستند که در اراده و علاقه و تلاش، نمونه‌هایی از جوان‌های دوران دفاع مقدس بوده و هستند.
دکتر غلامی افزود: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا از برنامه راهیان نور محروم شدیم. این برنامه و بازدیدها، دانشجویان را به خوبی با میراث دفاع مقدس، شهدا و یادگاران هشت سال دفاع مقدس آشنا می‌کرد.
وزیر علوم در پایان از روسای دانشگاه‌ها، معاونان فرهنگی دانشگاه‌ها، بسیج دانشجویی، بسیج اساتید به دلیل اقدامات موثری که برای جمع‌آوری گنجینه اطلاعات دانشجو انجام داده اند، تشکر کرد.
در پایان این مراسم و با حضور وزیر علوم، ابتدا از سامانه گنجینه اطلاعات شهدای دانشجو رونمایی و سپس از خانواده سه تن از شهدای دانشجو و همچنین خادمان شهدای دانشجو تقدیر شد.

منبع:اداره کل روابط عمومی وزارت علوم

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7