کد خبر: 14590| تاریخ انتشار: سـه شنبه ، ۲۵ شهریور سال ۱۳۹۹ | ساعت ۱۶:۴۳:۰ | تعداد بازدید: ۲۵۷۱

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها گفت: تمام مطالعات نشان می‌دهد که هر مقدار که انس بیشتری با نماز وجود دارد به همان میزان آسیب‌های اجتماعی کمتری متوجه دانشجوهاست.
حجت الاسلام مصطفی رستمی در جلسه هم اندیشی و هم افزایی در برنامه‌ها و بررسی شیوه تدوین سند راهبردی ستاد عالی‌ اقامه نماز در دانشگاه‌ها به تشریح جایگاه و اهمیت نماز پرداخت و گفت: نماز بهترین اسباب ذکر است و نیاز به ذکر و یادآوری دائم دارد. در نظام اسلامی طبق فرموده خداوند در قرآن کریم اولین نشانه حاکمیت اسلام در یک جامعه اقامه نماز است.
وی یادآور شد: بحمدالله به برکت انقلاب و رهنمودهای حضرت امام و مقام معظم رهبری و مجاهدت، مجاهدان اتفاقات بزرگی در حوزه اقامه نماز افتاده و ما باید شکرگزار باشیم. جریان اقامه نماز امروز در دانشگاه‌های ما جریانی زنده و پویا است و در دستگاه های مختلف اتفاقات خوبی افتاده، البته توفیقات مجموعه تابع متغیرهای متفاوتی است. از مهارت ارتباطی امام جماعت، فضای فیزیکی مسجد و نمازخانه و امکانات و اهتمام مدیران به مسأله نماز عواملی هستند که در کیفیت نماز مؤثر هستند. البته به جرأت می توان گفت بعد از بقاع متبرکه، بهترین و با شکوه ترین نماز جماعت را در فضاهای دانشگاهی داریم، که این جای شکر دارد.
حجت الاسلام رستمی افزود: در اکثر فضاهای آموزش‌عالی کشورمان آنجا که همکاری مناسب وجود دارد خروجی‌ها هم خوب است. بهترین و مؤثرترین کاری که در فضای فرهنگی دینی، که پیش‌گیری می‌کند از آسیب‌هایی که دانشجو ها در فضای فرهنگی و عمومی دانشگاه دارند که یکی از نگرانی‌های متولیان فرهنگی هم هست بحث نماز است.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در ادامه خاطر نشان کرد: تمام مطالعات نشان می‌دهد که هر مقدار که انس بیشتری با نماز وجود دارد به همان میزان آسیب‌های اجتماعی کمتری متوجه دانشجوهاست. ما هرکاری که برای نماز انجام می‌دهیم ضمن اینکه یک فریضه دینی برای همه‌ما و مسئولین است در عین حال یک سرمایه گذاری برای آینده است.

منبع:روابط عمومی نهاد

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7