کد خبر: 14082| تاریخ انتشار: چهارشنبه ، ۸ مرداد سال ۱۳۹۹ | ساعت ۱۷:۵۰:۰ | تعداد بازدید: ۲۸۳۷

«کمیته دانشگاهی نظریه پردازی، نقد و مناظره در حوزه علوم انسانی » در دانشگاه شهرکرد تشکیل شد.
نشست تشکیل «کمیته دانشگاهی  نظریه‌پردازی، نقد و مناظره در حوزه علوم انسانی» با حضور دکتر سعید کریمی رییس دانشگاه شهرکرد، دکتر علی‌اکبر مسگر معاون حمایت از کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره شورای عالی انقلاب فرهنگی، معاونین  دانشگاه و روسای دانشکده‌ های دانشگاه شهرکرد  روز سه شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۹، در این دانشگاه برگزار شد.
 
دکتر سعید کریمی در این نشست با تسلیت شهادت امام محمدباقر (ع) و با استقبال از تشکیل کمیته دانشگاهی نظریه‌پردازی، نقد و مناظره در حوزه علوم انسانی بر حمایت دانشگاه شهرکرد از این طرح تأکید کرد و ابراز امیدواری کرد با آغاز به کار این کمیته، زمینه نقد و نظر علمی به شایستگی فراهم شود.
دکتر علی‌اکبر مسگر نیز ضمن ارائه‌ی گزارشی از سابقه طرح کرسی‌های «نظریه‌پردازی، نقد و مناظره» به اهمیت موضوع نظریه‌پردازی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی پرداخت  و گفت: در حوزه های مختلف علوم انسانی کرسی های نظریه پردازی تشکیل می شود  و از فعالان این بخش و استادان دانشگاه ها حمایت خواهد شد تا جامعه از ایده های آنان بهره مند شود.
معاون حمایت از کرسی های نظریه پردازی، نقد و مناظره شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه نظریه هایی که در نهایت مورد تایید این هیات قرار گیرد چاپ و تبدیل به کتاب خواهد شد، افزود: این ایده ها و نظریه ها رها نخواهند شد، بلکه از دستگاه های مسئول می خواهیم که آنها را مورد استفاده قرار دهند.
دکتر علی اکبر مسگر افزود: تولید در حوزه علوم انسانی بی رونق شده است که هم اکنون نیاز است یک سرعت بخش یا کمک کننده این حوزه را احیا کند و یا فرایندهای آن را شتاب دهد.
در این نشست معاونین دانشگاه و روسای دانشکده‌ها شهرکرد به ارائه دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود پرداختند و در پایان این نشست دکتر علی‌اکبر مسگر طی حکمی دکتر سعید کریمی رییس دانشگاه شهرکرد را به مدت ۲ سال به عنوان رییس کمیته دستگاهی نظریه‌پردازی، نقد و مناظره در حوزه علوم انسانی دانشگاه شهرکرد منصوب کرد.
 

منبع:روابط عمومی دانشگاه شهرکرد

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7