کد خبر: 11323| تاریخ انتشار: سـه شنبه ، ۳۰ اردیبهشت سال ۱۳۹۹ | ساعت ۱۶:۵۱:۰ | تعداد بازدید: ۲۴۱۵

تولیت آستان قدس رضوی گفت: رویکرد آستان قدس، تقویت تشکل‌های مردمی است؛ ما به دنبال تصدی‌گری نیستیم، بلکه تقویت و حمایت از تشکل‌های مردم‌نهاد برنامه ماست.
حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی در دیدار با مسوولان تشکل‌های مردمی فعال در رزمایش مواسات، دستگیری از مستمندان و نیازمندان را از زیباترین خصلت‌های مؤمنان معرفی و با بیان اینکه محبت نسبت به خداوند، تکویناً خیررسانی به بندگان خداوند را نیز به دنبال خواهد داشت، اظهار کرد: نخستین و مهم‌ترین علامت محبت انسان به پروردگار، ندیدن خود و حرکت در مسیر رضای الهی است، چنین انسانی در راستای محبت خداوند از نیازمندان دستگیری می‌کند.
تولیت آستان قدس رضوی دستگیری از نیازمندان را تجلی عشق و محبت نسبت به خداوند دانست و عنوان کرد: خدمت به خلق بخصوص انسان‌های نیازمند و غافل نبودن از مشکلات آنها، یکی از خصلت‎های بندگان عاشق خداوند بوده و یکی از بهترین مثال‌ها برای چنین افرادی، امیرالمؤمنین علی(ع) است.
وی بیان کرد: در عالم اعمال خیر و صالح بسیاری داریم، برخی از اعمال خیر مانند نماز، روزه و حج ویژه بندگان است، اما برخی از اعمال خیر مانند رسیدگی، دستگیری و رزق رسانی به بندگان بین خداوند و بندگان مشترک است، امدادرسانی‌های خیّران به خلق از کارهای پروردگار است.
حجت‌الاسلام والمسلمین مروی با بیان اینکه رفع مشکلات مردم و برطرف کردن مصائب زندگی دیگران اجری بالاتر از اعمال عبادی مستحب دارد، تصریح کرد: رسیدگی به نیازمندان از سنت‎ها و رویه‌‎های زندگی انبیاء، ائمه اطهار(ع) و علما بزرگ اسلام بوده و بزرگان ما شخصا به این امور مبادرت می‌ورزیدند.
تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر اینکه خیران و نیکوکاران تجلی صفت رزاقیت خداوند هستند، بر ضرورت حفظ عزت، شأن و احترام نیازمندان در کمک‌رسانی‌ها تأکید و عنوان کرد: به فقرا، مساکین و نیازمندان به‌صورت عزت‌مندانه باید کمک کرد، به‌گونه‌ای که کرامت آنها حفظ شود، در این امر سیره ائمه اطهار(ع) بهترین الگو پیش روی ماست.
وی همچنین نسبت به اهمیت هم‌افزایی و تمرکز در امداد رسانی‌ها متذکر شد و با اشاره به ضرب المثل «یک ده آباد به از صد شهر خراب»، گفت: صرف نظر از کمک‌های ضروری مقطعی که باید انجام شود، خوب است منطقه‌ای انتخاب و با تمرکز در رفع نیازهای مختلف آنان، الگویی از امدادرسانی را در آنجا ایجاد و تمام مشکلات محرومانشان را حل کرد.
حجت‌‌الاسلام والمسلمین مروی هم‌افزایی، همکاری و استفاده از تجربیات یکدیگر را از دیگر موضوعات حائز اهمیت در خصوص تشکل‌های مردمی برشمرد و ابراز کرد: رویکرد آستان قدس تقویت تشکل‌های مردمی است، ما به دنبال تصدی‌گری نیستیم بلکه تقویت و حمایت از تشکل‌های مردم نهاد برنامه ماست.
تولیت آستان قدس رضوی همچنین مسوولان تشکل‌های فعال در رزمایش مواسات را به برنامه‌ریزی برای توانمندسازی و ایجاد درآمد پایدار برای محرومان توجه داد.

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7